AmRest otworzył w ubiegłym roku na świecie 280 nowych restauracji. To oznacza zdecydowane przyspieszenie w rozwoju. Cała sieć liczy już 2126 lokali.
Duża liczba nowych lokali przełożyła się na spory wzrost wyników grupy AmRest. Sprzedała jedzenie za blisko 1 mld 547 mln euro (6,6 mld zł). To oznacza zwiększenie przychodów o 25 proc. w skali roku. Uwzględniając koszty działalności, na czysto spółka zarobiła 43 mln euro (185 mln zł).
Restauracje zarządzane przez AmRest działają w 26 krajach, ale to Polska przynosi firmie największe wpływy. Z raportu za 2018 rok wynika, że sprzedaż sięgała 410 mln euro, czyli około 1 mld 763 mln zł. To niewiele ponad jedna czwarta całości przychodów na świecie. Kwota odpowiada prawie 59 mln popularnych kubełków ze skrzydełkami z kurczaka od KFC. Akurat pod tym szyldem AmRest w Polsce ma najwięcej lokali.
W sumie firma ma w Polsce pod kontrolą 515 restauracji. Składają się na nie: 264 lokale z logo KFC, 140 restauracji Pizza Hut, 40 Burger Kingów, 70 kawiarni Starbucks i wrocławski Blue Frog.
Jednymi z liderów rynkowych w swoich specjalnościach są Starbucks i Pizza Hut. Co było sprzedażowym hitem 2018 roku? Z informacji przekazanych przez AmRest wynika, że klienci najczęściej pili latte. W TOP3 kaw Starbucksa znalazły się też americano i cappuccino. Z kolei jak podaje Pizza Portal, którego ponad połowę udziałów ma AmRest, Polacy najczęściej zamawiali capriciosę. W dalszej kolejności były margherita i hawajska.
Czytaj więcej: AmRest chce przejąć Telepizzę. Wniosek trafił do UOKiK
- Rok 2018 był dla nas unikatowy. Nie tylko dlatego, że świętowaliśmy 25-lecie działalności, ale też udało nam się kontynuować silny wzrost we wszystkich krajach i umacniać pozycję na rynku - komentuje wyniki Michał Serwatka, odpowiedzialny m.in. za relacje inwestorskie AmRestu.
Na całym świecie zatrudnionych w grupie AmRest jest prawie 49 tys. pracowników, z tego najwięcej w Polsce - niecałe 16 tys.
Zgodnie z planami władz, spółka zamierza otwierać kolejne restauracje. Henry McGovern (założyciel AmRestu) zapowiedział, że w 2019 roku sieć rozrośnie się o około 400 restauracji, a w 2020 o kolejne 500.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl