Na początku roku na giełdzie zadebiutował sklep internetowy Answear.com. Od tamtego czasu notowania firmy wyraźnie wzrosły. Nie ma się co dziwić, skoro sprzedaż ubrań rośnie i to powyżej oczekiwań.
Władze Answear.com. na podstawie aktualnych danych szacują, że sprzedaż kolekcji jesień-zima 2020 jest znacznie lepsza niż rok wcześniej.
- Sprzedaży kolekcji jesień-zima 2020 okazała się najlepsza od lat. W tym czasie, oprócz bogatej i stale rozszerzanej oferty produktowej, wsparły nas wyjątkowo niskie temperatury, a także zamknięte galerie handlowe - przyznaje prezes Krzysztof Bajołek.
Oprócz typowo zimowych ubrań, takich jak ciepłe kurtki puchowe, pikowane płaszcze, czy zimowe buty i akcesoria, firma odnotowała wysoką sprzedaż także innych rodzajów ubrań.
- Jest to oczywiście związane z lockdownem oraz masowym przebywaniem ludzi w domach i tym samym wykształceniem trendu homeoffice i homeschooling - diagnozuje sytuację Bajołek.
Ze statystyk sprzedażowych wynika, że wracają trendy inspirowane modą z poprzednich dekad. Bardzo dobrze sprzedawały się dresowe komplety stylistyką nawiązujące do lat 90., minimalistyczne dzianinowe sukienki, joggery, leginsy, a także pastelowe bluzy. W obszarze faktur na topie była krata, a także elementy skórzane, które można było odnaleźć na spódnicach, sukienkach, spodniach oraz koszulach.
Spółka zapewnia, że jest też dobrze przygotowana na zbliżające się ocieplenie.
Na konkretne liczby i przełożenie sprzedaży na wyniki finansowe trzeba będzie jeszcze poczekać. Na ten moment firma nie zdradza szczegółów, a publikacja najbliższego raportu planowana jest na 30 kwietnia.
Czytaj więcej: Banki odkładają kolejne setki milionów złotych na pozwy frankowiczów. Co z ugodami?
Answear.com to założony w 2011 e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech.