Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła wszystkie niezbędne dokumenty i właściciel serwisu Answear.com może rozpocząć ofertę publiczną. Od 10 do 17 grudnia będą trwały zapisy na akcje dla drobnych inwestorów indywidualnych. Od 18 do 22 grudnia chęć zakupu udziałów będą mogły zgłaszać instytucje.
Answear.com to internetowa platforma sprzedażowa z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami, która działa od 2011 roku.
Firma z emisji nowych akcji (w liczbie od 1 mln do 1,84 mln) spółka chce pozyskać około 65 mln zł wpływów netto, które przeznaczy na dalszy rozwój. Dodatkowo do całej puli trafi też 2,5 mln akcji należących do jednego z obecnych akcjonariuszy - funduszu MCI.PrivateVentures FIZ. Wartość całej oferty może wynieść w sumie do 159 mln zł.
Czytaj więcej: "Szokujące prognozy" Saxo Banku na 2021 rok. Koronawirus może mieć daleko idące konsekwencje
Cenę maksymalną dla jednej akcji ustalono na 36,5 zł. Przy takiej wycenie, cały biznes Answear.com można szacować na około 645 mln zł. Ostateczna cena sprzedaży będzie jednak zależeć od zainteresowania inwestorów.
Do przeprowadzenia oferty publicznej mógł zachęcić niedawny, fenomenalny debiut podobnej spółki. Przypomnijmy, że akcje Allegro rozeszły się jak świeże bułeczki. A dzięki ogromnemu zainteresowaniu inwestorów wartość spółki wzrosła w dwa miesiące z 44 mld zł do obecnych prawie 80 mld zł.
Skala działalności Answear.com jest nieporównywalnie mniejsza, ale prezes spółki też liczy na wsparcie inwestorów.
Co z pieniędzmi?
- Debiut na GPW zakładamy w pierwszych dniach stycznia 2021. Wierzymy, że dzięki wsparciu inwestorów będziemy mogli kontynuować dynamiczny rozwój Answear.com. Z emisji nowych akcji chcemy pozyskać około 65 mln zł wpływów netto. Lwią część kwoty zamierzamy przeznaczyć na powiększenie oferty produktowej oraz wydatki marketingowe - wskazuje prezes Krzysztof Bajołek.
Dodaje, że w planach są też wydatki na rozwój działalności na nowych rynkach, rozwój marki własnej oraz inwestycje w infrastrukturę magazynową oraz IT.
Czytaj więcej: Radosław Majdan i jego Vabun szuka nowych opcji. COVID-19 uderzył w biznes byłego piłkarza
Spółka na powiększenie oferty produktowej zamierza przeznaczyć 25 mln zł. Kolejne 20 mln zł pochłonie marketing.
Nie tylko Polska
"Answear w najbliższych latach planuje kontynuować ekspansję zagraniczną. Plany rozwoju obejmują wejście platformy do: Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny. Wszystkie wymienione rynki będą mogły być obsługiwane na analogicznych zasadach jak pozostałe, czyli z magazynu centralnego pod Krakowem" - wskazuje spółka.
Na ten cel z emisji akcji ma pójść około 10 mln zł.
Z pieniędzy pozyskanych od inwestorów unowocześniona ma być platforma sprzedażowa. Firma zapowiada wdrożenie nowej wyszukiwarki słownej, głosowej i graficznej. W planach jest także aktualizacja dotychczasowych funkcjonalności i rozwój nowych, np. "buy the look", a także dodatkowo rozwój aplikacji mobilnych.
- Mamy ambicję być liderem wśród e-commerce sprzedających modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, posiadającym szeroką ofertą produktową, w tym bogatą paletę marek premium, które pozytywnie wpływają na wartość koszyka i rentowność - przyznaje prezes Bajołek.
Spółka prowadzi obecnie działalność w 7 krajach Europy Środkowo Wschodniej. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach.