Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Arctic Paper: Wykorzystanie mocy produkcyjnych w grupie sięgnie ok. 70 proc. w II kw.

0
Podziel się:

Wykorzystanie mocy produkcyjnych zakładów z Grupy Arctic Paper spadnie do ok. 70% w II kwartale 2020 roku z rekordowych 97% w I kwartale br., zapowiedział prezes Michał Jarczyński. III kwartał powinien już jednak być pod tym względem lepszy.

Arctic Paper: Wykorzystanie mocy produkcyjnych w grupie sięgnie ok. 70 proc. w II kw.
(Flickr)

"Obserwowaliśmy istotny spadek popytu w kwietniu i częściowo także w maju, dlatego dostosowaliśmy organizację pracy w grupie do nowych warunków, wywołanych pandemią. Zakłady w Szwecji od kwietnia pracują w reżimie 60% pracy i 40% tzw. postojowego, przy czym wystąpiliśmy do szwedzkiego rządu o dofinansowanie wynagrodzeń w kwocie 5-6 mln SEK miesięcznie, zakład w Kostrzynie od maja pracuje w reżimie 80% pracy na 20% postojowego, a w biurach sprzedaży postojowe wynosi ok. 20-25%, co przekłada się na 4 dni pracy w tygodniu i 1 dodatkowy dzień wolny" - powiedział Jarczyński podczas wideokonferencji.

Zaznaczył, że spadek sprzedaży w Kostrzynie nie przekroczył 15%, stąd spółka nie ubiegała się o rekompensaty w ramach tarczy finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR).

"Dodatkowo pewne prace remontowe, które zazwyczaj wykonywane są latem, przeprowadziliśmy w II kwartale" - dodał.

W sumie szef Arctic Paper spodziewa się ok. 70% wykorzystania mocy produkcyjnych w grupie kapitałowej w II kwartale roku, w porównaniu do rekordowych 97% w I kwartale.

"Mamy już jednak pierwsze sygnały z takich rynków jak Niemcy, Skandynawia, Wielka Brytania czy paradoksalnie Włochy, że pierwsze efekty odmrażania gospodarek przynoszą wzrost zamówień, więc dołek sprzedaży powinniśmy już mieć za sobą" - podsumował prezes.

Arctic Paper to drugi co do wielkości, pod względem wolumenu produkcji, europejski producent objętościowego papieru książkowego oraz jeden z wiodących producentów graficznego papieru wysokogatunkowego w Europie. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,12 mld zł w 2019 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2025 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.