"Chcemy kontynuować rozwój sieci stacji LNG i CNG dla pojazdów ciężarowych w Europie i z czasem chcemy wejść na ten segment rynku także w Polsce. W 2021 roku planujemy nawiązać współpracę z kilkoma istniejącymi stacjami LNG, tak aby zaczęły akceptować nasze karty flotowe, ale jednocześnie rozważamy możliwość inwestycji w budowę własnych obiektów tego typu" - powiedział de Kergommeaux w rozmowie z ISBnews.
Jak podkreślił, raczej nie będzie to jednak perspektywa najbliższego roku.
"Jeśli chodzi o budowę własnych stacji LNG, to może nie będzie to rok 2021, ale myślę, że w perspektywie kolejnych lat możemy mówić o możliwości powstania kilku punktów tego typu" - dodał.
Jak wyjaśnił, na początku spółka chce przeanalizować, jak sprawdza się model współpracy z istniejącymi operatorami.
"Ten model niezbyt chętnie wykorzystujemy w przypadku diesla, bo zwyczajnie trudno jest uzyskać konkurencyjną cenę paliwa w porównaniu do reszty naszej sieci, ale w przypadku LNG może się on sprawdzić" - ocenił dyrektor zarządzający AS24 Polska.
AS24 to należąca do francuskiego koncernu Total firma zarządzająca siecią ponad 900 stacji paliw przeznaczonych dla samochodów ciężarowych oraz 15 tys. stacji partnerskich, działających w 28 krajach.
Total to międzynarodowy koncern naftowy i energetyczny, jeden z pięciu największych na świecie.
Piotr Apanowicz