"Asbis ma bardzo dużą wiedzę na temat branży elektroniki użytkowej oraz olbrzymie doświadczenie w pracy w Europie Środkowej i Wschodniej. Z dużym optymizmem czekam na efekty naszej współpracy. Wspólnie z Asbis będziemy w stanie zwiększyć skalę naszej działalności, zbliżyć się do lokalnych partnerów detalicznych i wzmocnić naszą obecność na kluczowych rynkach. Nie mam wątpliwości, że współpraca z jednym z wiodących dystrybutorów w tym regionie pomoże nam zwiększyć sprzedaż naszych produktów" - powiedział prezes Bang & Olufsen Kristian Teär, cytowany w komunikacie.
Dzięki temu partnerstwu Bang & Olufsen planuje wzmocnić swoją obecność w handlu detalicznym zarówno w kanale multi-brand jak i mono-brand w Europie Środkowo-Wschodniej oraz krajach WNP.
"Asbis jest wiodącym dystrybutorem produktów IT oraz elektroniki użytkowej na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz w krajach WNP. Mamy szerokie pokrycie geograficzne na dynamicznie rozwijających się rynkach oraz bogate, 30-letnie doświadczenie w tej branży. Wierzymy, że Bang & Olufsen ma niewykorzystany potencjał, a my możemy wesprzeć spółkę w jego wykorzystaniu, dzięki naszej specjalistycznej wiedzy i doświadczeniu. Partnerstwo z tak znaną i prestiżową marką jak Bang & Olufsen, jest również idealną okazją dla Asbis do rozszerzenia portfolio o luksusowe produkty audio i współpracę z lokalnymi partnerami detalicznymi w celu zwiększenia sprzedaży i jakości obsługi klienta" - powiedział dyrektor generalny i przewodniczący rady dyrektorów Asbisc Enterprises Sergiej Kostewicz, cytowany w komunikacie.
Bang & Olufsen to globalna luksusowa marka audio założona w 1925 r. w Struer w Danii przez Petera Banga i Svenda Olufsena, których oddanie i wizja pozostają fundamentem firmy. Bogate dziedzictwo oparte na nieustannej determinacji do tworzenia produktów, które przekraczają granice technologii audio, nadal stawia firmę w czołówce innowacji audio. Firma zatrudnia około 900 osób i działa na ponad 70 rynkach.
Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,91 mld USD w 2019 r.