Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

ASM SFA: Średnia wartość wzorcowego koszyka FMCG spadła o 1,43% m/m we wrześniu

0
Podziel się:

Średnia wartość wzorcowego koszyka wyniosła 227,91 i spadła o 1,43% m/m we wrześniu, wynika z badania cen przykładowego koszyka zakupowego, czyli zestawienia najpopularniejszych produktów FMCG kupowanych przez Polaków w celu zaspokojenia różnych potrzeb życiowych (tj. nabiału, mięsa i wędlin, napoi, dodatków, słodyczy, chemii domowej, kosmetyków, alkoholi i in.) przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency (ASM SFA). Najdroższe ponownie okazało się e-grocery, przy czym za zakupy online musieliśmy zapłacić o 4,29% więcej niż w sierpniu (267,42 zł wobec 256,41 zł).

ASM SFA: Średnia wartość wzorcowego koszyka FMCG spadła o 1,43% m/m we wrześniu

"Pandemia miała negatywny wpływ na wysokość wynagrodzeń, a przedłużający się kryzys nadszarpnął także oszczędności Polaków. Jesienna fala wzrostu liczby zachorowań i związane z nią ograniczenia sanitarno-epidemiologiczne skłaniają konsumentów do rozważnych zakupów, szczególnie że przez wzrost kosztów energii i transportu, w sklepach jest ogólnie drożej. Jednak jak wynika z naszego badania, sieci, by przyciągnąć klienta, oferują podstawowe produkty codziennej potrzeby w konkurencyjnych cenach lub obejmują je promocjami" - powiedział dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński, cytowany w komunikacie.

Wzrósł rozdźwięk cenowy między koszykiem najdroższym a najtańszym. Różnica wyniosła rekordowe 59,58 zł (wobec 41,67 zł w badaniu sierpniowym), podano także.

"Zestawienie cen poszczególnych kategorii produktowych rok do roku pokazuje, że większość artykułów FMCG wchodzących w skład koszyka zakupowego ASM SFA, we wrześniu 2020r. staniała względem ubiegłego roku. Jedynie dodatki, mięso, wędliny i ryby nieznacznie podrożały (poniżej 0,5%), zaś ceny nabiału pozostały niezmienione" - czytamy dalej.

ASM Sales Force Agency podało, że objęło badaniem również Dino, które w analizie 38 produktów dostępnych we wszystkich sieciach, okazało się drugim najdroższym sklepem stacjonarnym (zaraz po Makro).

Badanie ASM Sales Force Agency obejmuje porównanie cen 50 produktów FMCG (tych samych marek i o tych samych gramaturach) z różnych kategorii, w sklepach stacjonarnych, internetowych oraz tzw. hybrydach (czyli sieciach prowadzących zarówno sprzedaż online, jak i offline). Badanie przeprowadzane jest w dyskontach (Lidl i Biedronka), sieciach tradycyjnych (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Intermarché, Kaufland, Tesco) oraz cash &carry (Makro i Selgros). Do zbiorowej kategorii e-grocery zaliczają się 4 sklepy online: frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl oraz szybkikoszyk.pl. Hybrydę sprzedaży stacjonarnej i internetowej reprezentują odpowiednio Auchan vs. Auchan Direct, E.Leclerc vs. E.Leclerconline, Carrefour vs. E-Carrefour oraz Tesco vs. Tesco e-zakupy.

ASM Sales Force Agency jest spółką zależną ASM Group S.A. czołowej polskiej spółki holdingowej, specjalizującej się w świadczeniu kompleksowych usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu. Do grupy kapitałowej zarządzanej przez ASM Group S.A. należą spółki prowadzące działalności na terenie Polski, Włoch oraz w krajach DACH - Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)