Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Aviva zmienia właściciela. Co to oznacza dla ubezpieczonych?

21
Podziel się:

Brytyjczycy wychodzą z polskiego rynku. Sprzedają Avivę. Biznes przejmuje konkurent - niemiecki Allianz. "Otwieramy nowy rozdział w blisko 30-letniej historii Avivy w Polsce" - wskazuje prezes Adam Uszpolewicz.

Aviva zmienia właściciela. Co to oznacza dla ubezpieczonych?
Adam Uszpolewicz stoi na czele Avivy w Polsce. (Materiały prasowe, Aviva)

Od dwóch miesięcy trwały spekulacje na temat zmiany właściciela jednego z największych ubezpieczycieli w Polsce. Wśród spółek, które mogły przejąć biznes od Brytyjczyków, wymieniano m.in.: Allianz, Generali lub Nationale-Nederlanden. Już wiadomo, że wyścig o przejęcie wygrał pierwszy z nich.

Oficjalnie grupa Aviva poinformowała o sprzedaży swoich spółek w Polsce grupie Allianz.

- Otwieramy nowy rozdział w blisko 30-letniej historii Avivy w Polsce. Pozyskanie tak silnego i wiarygodnego właściciela umacnia naszą pozycję i atrakcyjność dla klientów. Wspólnie będziemy bardzo mocnym i konkurencyjnym uczestnikiem polskiego rynku ubezpieczeniowego i finansowego - podkreśla Adam Uszpolewicz, prezes grupy Aviva w Polsce.

Zobacz także: Inflacja w Polsce się rozpędza. Dane potwierdzają, wydatki rodzin znacznie wzrosły

W transakcji biznes Avivy w Polsce został wyceniony na 2,7 mld euro, czyli około 12,5 mld zł. To znacznie więcej niż 9 mld zł, o których spekulowano przy okazji rozważania możliwości sprzedaży ubezpieczyciela.

- Jest to największa taka transakcja na polskim rynku ubezpieczeniowym, co potwierdza wysoką ocenę naszych osiągnięć w ciągu minionych lat - wskazuje Adam Uszpolewicz.

Grupa Aviva (dawniej Commercial Union) obsługuje 3,5 mln klientów i zarządza aktywami o wartości około 50 mld zł. Kluczowym obszarem działalności grupy są indywidualne ubezpieczenia na życie i długoterminowe inwestycje. Aviva w Polsce jest częścią międzynarodowej grupy - szóstej instytucji ubezpieczeniowej na świecie i pierwszej w Wielkiej Brytanii pod względem przychodów.

Co dalej z firmą i klientami?

Prezes Uszpolewicz zapewnia, że firma kontynuuje normalną działalność, a wszystkie umowy obowiązują zgodnie z ich warunkami.

- Sprawnie wypłacamy świadczenia i odszkodowania, bez zmian prowadzimy sprzedaż przez wszystkie kanały dystrybucji, wywiązujemy się ze wszystkich podjętych zobowiązań - podkreśla.

Jednocześnie zapewnia, że firma będzie wyczerpująco informować klientów i partnerów o kolejnych krokach w procesie zmiany właściciela.

Zmiana właściciela to proces, który będzie przebiegał w sposób ewolucyjny. Pierwszy etap potrwa do uzyskania przez Allianz wymaganych zgód regulacyjnych, po czym Allianz zostanie formalnie właścicielem spółek Avivy w Polsce.

W drugim etapie nowy właściciel, w dialogu z zespołem Avivy w Polsce, będzie kształtował wspólną przyszłość na polskim rynku.

 Do finalizacji transakcji i dalszych wspólnych ustaleń spółki Avivy w Polsce będą działały jak dotychczas, pod swoimi markami.

Aviva podkreśla w komunikacie, że dzisiejsza informacja nie oznacza żadnych zmian dla klientów Avivy w Polsce. Nie muszą oni więc podejmować żadnych działań. Polskie przepisy chronią prawa i interesy klientów instytucji finansowych w sytuacji zmiany właściciela.

Bez zmian pozostają relacje z agentami ubezpieczeniowymi i menedżerami sprzedaży Avivy oraz zasady ich współpracy z klientami.

Nie zmienia się też współpraca Avivy z bankami, brokerami, multiagencjami i innymi partnerami biznesowymi.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
ubezpieczenia
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(21)
WYRÓŻNIONE
Pan Kapelusz
4 lata temu
No cóż, byłem w Commercial Union, potem AVIVA a teraz sam nie wiem. Ale mam doświadczenie. W czasie CU mój agent kontaktował się ze mną, informował mnie o możliwościach i kontakt był wzorowy. Za czasów AVIVA nawet nie pamiętam jak on się nazywa, zero kontaktu tylko oficjalna korespondencja. Teraz, idąc dalej, kontakt może być już zupełnie zerowy lub jeszcze bardziej ograniczony. Pewne jest tylko to, że kto się urodził musi umrzeć a przed śmiercią wszystko zapłacić.
Były agent
4 lata temu
Nie sprzedaje się kury znoszącej złote jaja. Przyzwyczaili się dotychczasowi akcjonariusze że agenci pozyskiwali po 50-100 klientów rocznie, ale się skończyło. Agenci to w większości ludzie znacznie powyżej 60-tki - nie mają już ochoty i potrzeby gonić za wynikami, a w tej firmie zawsze było mało i kolejna rzecz - stabilność umów i warunków pracy agentów - nieraz miałem wrażenie że reguły ustala ten kto pierwszy przyjdzie do pracy.
ssss
4 lata temu
Obajtek zaspał.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (21)
Winos
rok temu
Czyli wszystko bez zmian. Akurat. Jeszcze nie widziałem w PL zmian na lepsze w sektorze bankowym i ubezpieczeniowym. Dobrze że OFE jednak wcześniej zmieniłem z CU na NN
Normals
rok temu
Też płacę 30 lat imam tyle ile wpłaciłem procenty idą na agentów już bym tego produktu nie kupił
Edward
3 lata temu
Kupiłem prawie trzydzieści lat temu kilka polis na życie z funduszem inwestycyjnym w Commercial Union. Straciłem kupę kasy, a jeszcze robią wszystko, by mnie dodatkowo naciągnąć. Bardzo żałuję tamtej decyzji. A miało być tak pięknie, a wyszedłem jak Zabłocki na mydle. Ostrzegam przyszłych klientów. To są stracone pieniądze! Tak, mały traci, wielki się bogaci!!!!
coś w tym jes...
4 lata temu
Brytole wycofują się ze wszystkich biznesów w Europie i ponownie stawiają na kolonie i pewnie słusznie.
jolka
4 lata temu
Oszuści,kłamczuchy i zł......e z CU ,zamieniły się w AVIVA,a teraz uciekają z tego okrętu Straciliśmy z mężem kupę kasy ,a emerytura dodatkowa zamieniła się z obiecanych przez agentkę w 1999 roku 1000 zł. na 100 złotych w 2021 !!! Haiti ,parasolki i drinki w słońcu ,kur.a fajnie nas ogłupili, a sami zgarnęli nasze oszczędności i wszystko w imieniu prawa :)
...
Następna strona