"Z uwagi na sytuację związaną z koronawirusem przez ostatnie tygodnie intensywnie przyśpieszaliśmy prace nad udostępnieniem tego rozwiązania. To kolejny już etap digitalizacji procesów obsługi klientów bankowości przedsiębiorstw. Dzięki niemu zapewniamy zdalny i bezpieczny obieg dokumentów bankowych, uniezależniający obie strony od ewentualnych trudności z przekazywaniem dokumentów papierowych" - powiedziała dyrektor departamentu marketingu bankowości przedsiębiorstw w Banku Millennium Anna Gregorczyk, cytowana w komunikacie.
Rozwiązanie to dostępne jest dla wszystkich klientów instytucjonalnych oraz firm o rocznym obrocie powyżej 5 mln zł. Umożliwia cyfrowy obieg dokumentów wymaganych wcześniej w oryginale w procesie kredytowym, z uwzględnieniem umów prawnych zabezpieczeń, a także w bankowości transakcyjnej, faktoringu, finansowaniu handlu oraz produktach skarbowych.
W nowym procesie dokumenty podpisywane są przez strony podpisem kwalifikowanym z kwalifikowanym znacznikiem czasu. Wymiana dokumentów z bankiem odbywa się ze wsparciem systemu bankowości transakcyjnej Millenet dla Przedsiębiorstw.
Dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym są zgodnie z regulacjami równoważne formie pisemnej, zaś kwalifikowany znacznik czasu to usługa datowania dokumentów i podpisów elektronicznych, która wywołuje skutki prawne daty pewnej w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Bank Millennium zaleca zakup takiej usługi u jednego z dostawców wpisanych do rejestru dostawców usług zaufania prowadzonego przez Narodowy Bank Polski, których lista znajduje się na stronie Narodowego Centrum Certyfikacji, przypomniano.
Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) - jako pierwszej instytucji finansowej - zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) - największy komercyjny bank w Portugalii. Aktywa razem banku wyniosły 98,06 mld zł na koniec 2019 r.