"Dzięki wsparciu, jakie daje możliwość otwierania rachunków bieżących na 'selfie' Pekao mierzy w osiągnięcie 500 tys. nowych rachunków bieżących już w 2019 r." - podał bank w komunikacie.
Strategia banku do 2020 roku zakłada otwieranie co najmniej 400 tys. nowych rachunków rocznie. W kwietniu br. prezes informował, że bank planuje otworzyć w br. kilkadziesiąt tysięcy więcej rachunków niż w 2018 roku.
W 2018 roku bank pozyskał 406 tys. rachunków brutto.
Pekao podał, że umacnia także wiodącą pozycję wśród banków zorientowanych na pozyskanie młodych klientów. W pierwszej połowie 2019 roku liczba pozyskanych nowych klientów w wieku 13-17 lat była o 50% wyższa w skali roku.
"Jesteśmy na półmetku naszej trzyletniej strategii i na dobrej drodze do jej realizacji. Nie zamierzamy zwalniać tempa transformacji, utrzymując jednocześnie rygorystyczne podejście do dyscypliny kosztowej. Mamy ambicję stworzyć organizację opartą na kulturze data-centric z dużo lepszym rozumieniem klienta, inspirowanym podejściem globalnych firm technologicznych" - powiedział prezes Michał Krupiński, cytowany w komunikacie.
Bank Pekao jest częścią grupy PZU - największej grupy finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1998 roku bank obecny jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie - notowany w ramach indeksu WIG20, należy do grona pięciu największych spółek polskiej giełdy.