"Liczymy w tej chwili całościowy wpływ [orzeczenia TSUE] na sytuację banku. Oczywiście, nie jestem tutaj w stanie za wcześnie podać konkretnych cyfr. Myślę, że sporo zależy od tego, w jaki sposób regulator do tego podejdzie. Myślę, że wszystkie banki czekają chociażby na dyskusje związane z audytorami jak do tego podejść w kontekście bilansu, czy wyniku za 2019 rok" - powiedział Kuraszkiewicz w rozmowie z ISBnews.tv.
Dodał, że rynek będzie analizował tę kwestię w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Według prezesa, wpływ finansowy i potencjalnych konsekwencji tego orzeczenia na wyniki banku będzie stosunkowo niewielki.
W połowie września br. TSUE orzekł, że w przypadku, gdy kredytobiorca wcześniej spłaci kredyt konsumencki, bank musi oddać wszystkie jej koszty proporcjonalnie obniżone.
Prezes Banku Pocztowego zapowiedział dalsze rozszerzanie współpracy z Pocztą Polską. Wskazał również, że docelowo Bank Pocztowy chce realizować jak największą sprzedaż w placówkach pocztowych.
"W kilku tegorocznych miesiącach mieliśmy rekordową sprzedaż przez sieć Poczty Polskiej, co dla nas jest kluczowe i bardzo ważne. Wspieramy procesy rozszerzania palety usług świadczonych przez Pocztę Polską, a z drugiej strony bierzemy udział w digitalizacji procesów. Wiemy też, że w perspektywie lat kilku przesyłki, w daleko idącym stopniu, będą w formie cyfrowej również dochodziły do klientów. Coraz więcej klientów to, co dzisiaj dostaje tradycyjnie, będzie dostawało bądź będzie mogło dostawać w postaci cyfrowej. My w tym procesie bierzemy udział po to, żeby świadczyć lepsze usługi cyfrowe. I to jest też proces, na którym się w tej chwili koncentrujemy" - powiedział Kuraszkiewicz.
Bank Pocztowy kilka dni temu udostępnił dla wszystkich klientów Banku Pocztowego platformę mobilną Envelo Bank.
"I to jest ten produkt, który będziemy rozwijać w najbliższych kilku latach, na tym będziemy bazować dlatego, że to jest środowisko technologiczne przyjazne do tworzenia nowych usług cyfrowych" - podkreślił.
Prezes poinformował, że Bank Pocztowy dysponuje obecnie siecią około 200 mikro-oddziałów w 99% zlokalizowanych w placówkach pocztowych. Usługi banku są dostępne w 4,5 tysiącach urzędów pocztowych i filii urzędów pocztowych.
"24 tysiące pracowników Poczty ma dostęp, uprawnienia, do sprzedaży naszych produktów. To pokazuje skalę, potencjał. Ja jestem zadowolony dlatego, że w ostatnim okresie udaje nam się coraz mocniej ten potencjał uruchamiać" - powiedział prezes.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Katarzyna Walterska