"Chcemy dostarczyć klientom Banku Pocztowego i Poczty Polskiej łańcuch wartości polegający na tym, że korzystając z konta bankowego można wygodnie korzystać również z usług pocztowych" - powiedział Kuraszkiewicz w rozmowie z ISBnews.TV.
Jego zdaniem, wyzwaniem dla Banku Pocztowego jest zwiększenie potencjału sprzedażowego przez sieć Poczty Polskiej oraz rozszerzenie bazy klientów.
"Wyzwaniem na przyszły rok jest zwiększenie potencjału sprzedażowego przez sieć Poczty Polskiej i zdobycie nowych klientów. Chcemy pracować nie tylko na bazie obecnych klientów, ale również efektywnie rozszerzać naszą bazę" - podkreślił.
Kuraszkiewicz zwrócił uwagę, że w Polsce zmienia się sposób robienia zakupów. "Coraz więcej ludzi będzie kupowało, jak to się mówi kolokwialnie, w internetach [...] W ostatnich miesiącach dla wszystkich klientów Banku Pocztowego udostępniliśmy aplikację EnveloBank, jako marki Banku Pocztowego. W związku z tym każdy klient Banku Pocztowego ma dostęp do nowoczesnej, w pełni cyfrowej, aplikacji mobilnej, gdzie ze wszystkich usług bankowych może korzystać w sposób mobilny" - przypomniał.
Podkreślił, że coraz więcej usług będzie się odbywało świecie wirtualnym, gdzie fundamentem jest bezpieczeństwo i zaufanie.
"Jeżeli chcemy korzystać z jakichś usług, musimy być przekonani, że są one bezpieczne. I to jest właśnie ten fundament" - dodał.
Zdaniem prezesa, Bank Pocztowy w 2019 roku bardzo dobrze wykorzystuje koniunkturę gospodarczą na budowę procesów optymalizacji, restrukturyzację salda kredytowego, zmniejszenia wpływu złych kredytów na sumę bilansową banku.
"Myślę, że w tych wszystkich aspektach będzie się czym pochwalić [...], że Bank Pocztowy jest gotowy do budowania przyszłości, a nie rozwiązania problemów przeszłości. Intensywnie pracujemy nad tym, żeby rok 2019 się skończył tak, jak planujemy" - powiedział Kuraszkiewicz.
Polska bankowość pocztowa obchodzi w tym roku 100-lecie. Wkrótce po odzyskaniu przez Polskę niepodległości, w lutym 1919 r., podpisanym przez Naczelnika Państwa Józefa Piłsudskiego dekretem o utworzeniu Pocztowej Kasy Oszczędnościowej, powołana została do życia instytucja finansowa wzorowana na znanych już w Europie przykładach banków pocztowych. To był początek bankowości pocztowej w Polsce.
"Obchodzimy 100-lecie bankowości pocztowej, więc wizja przyszłości jest w naturalny sposób oparta na doświadczeniach z przeszłości. Poczta Polska instytucją, która kojarzyła się ludziom z niepodległym państwem" - powiedział Kuraszkiewicz.
"Bankowość pocztowa jest bardzo podobna na różnych rynkach, ale zawsze ma swoją specyfikę. [...] Na przykład bankowość pocztowa we Francji, która jest relatywnie młoda, odniosła ogromny sukces. Bank Pocztowy, w ciągu kilkunastu lat, stał się jednym z większych banków we Francji. Chcemy ten case analizować po to, żeby lepiej tworzyć strategię dla Banku Pocztowego w Polsce" - dodał.
Z okazji setnej rocznicy uruchomienia Pocztowej Kasy Oszczędnościowej zorganizowana została konferencja "100 lat Bankowości Pocztowej", będąca okazją do dyskusji na temat roli bankowości pocztowej na krajowym rynku finansowym.
"Historia i przykłady wielu krajów wskazują wyraźnie, że bankowość pocztowa może odgrywać istotną rolę w budowie nowoczesnego sektora usług finansowych. Korzyści z synergii instytucji pocztowej i finansowej są nie do przecenienia, a harmonijna współpraca krajowych spółek dla lepszego wykorzystania ich potencjału gospodarczego, z poczuciem i zrozumieniem nadrzędności interesu publicznego jest obecnie kluczowa" - powiedział Kuraszkiewicz podczas konferencji.
Do udziału w konferencji pt. "100 lat bankowości pocztowej" zaproszeni zostali m.in. przedstawiciele administracji państwowej, europejskich banków pocztowych oraz polskiego sektora bankowego.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.
Katarzyna Walterska