"Ponad połowa konsumentów martwi się o swoje finanse osobiste i planuje mniej wydawać na modę. Eksperci oceniają, że wraz ze spadkiem poziomu życia zmienią się dotychczasowe nawyki konsumentów. Więcej klientów na całym świecie będzie wybierać tańsze towary. Druga grupa wybierze marki premium, które będą postrzegać jako zapewniające wysoką jakość materiałów i trwałość. Wynika z tego, że największe wyzwania stoją przed markami mainstreamowymi, niemieszczącymi się w tanim koszyku i niespełniającymi zarazem wymagań odbiorców marek premium" - czytamy w komunikacie.
Badania wśród konsumentów pokazują również, że bardziej niż kiedykolwiek będą oni preferować marki, za którymi stoją konkretne wartości, a zrównoważony rozwój stanie się koniecznym kryterium wyboru. Producenci muszą zapewnić odbiorców, że działają w sposób odpowiedzialny zarówno za środowisko i społeczeństwo, podkreślono.
"Zrównoważony rozwój to jakość życia, które mamy w tej chwili. Ale także korzystanie z życia w taki sposób, by jego jakość dla przyszłych pokoleń - naszych dzieci i wnuków - była taka sama jak nasza. Zostało nam bardzo niewiele dostępnych zasobów, więc powinniśmy wykorzystywać je ponownie i dzięki temu nadal utrzymywać jakość życia na dobrym poziomie" - powiedział CCO w Lenzing AG Robert van de Kerkhof, cytowany w materiale.
Skutkiem szybkiego rozwoju przemysłu jest postępująca degradacja środowiska naturalnego, a badania pokazują, że drugim najbardziej szkodliwym sektorem dla naszej planety, tuż po petrochemii, jest produkcja i konsumpcja ubrań. Najnowszy raport BCG ujawnia, że 10% całkowitej emisji gazów cieplarnianych pochodzi od przemysłu odzieżowego i artykułów luksusowych.
"Raport BCG pokazuje dużą nieufność Polaków do deklaracji zrównoważonego funkcjonowania firm. W porównaniu ze średnią europejską aż 25% więcej Polaków sceptycznie ocenia starania marek o dbałość o środowisko. Powszechnym zarzutem wobec przedsiębiorstw deklarujących zrównoważone zarządzanie jest brak informacji niezbędnych do weryfikacji owych deklaracji. Brakuje dialogu ze społeczeństwem, który dałby potencjalnym i obecnym klientom marek spojrzenie od środka na stan sektora odzieżowego oraz pomysły liderów rynku na rozwiązanie sytuacji. Przejrzystość marki i realne działania dla dobra planety przełożą się na lojalność marki" - podsumowano.
Business Fashion Environment Summit to pierwsza konferencja poświęcona zrównoważonemu rozwojowi w Europie Środkowo-Wschodniej. Organizatorem wydarzenia jest Vogue Polska, a głównym partnerem merytorycznym - Boston Consulting Group.