"Skala naszego zaangażowania w realizację programów służących wzrostowi gospodarczemu Polski wciąż rośnie. W ciągu 15 lat łączne wydatki na budowę dróg ze środków Krajowego Funduszu Drogowego przekroczyły 170 mld zł. To prawie tyle, co połowa dochodów w budżecie kraju na 2019 rok. Efektem jest sfinansowanie budowy ponad 1 250 km odcinków autostrad i ponad 2 100 km dróg ekspresowych" - powiedziała dyrektor departamentu finansowania infrastruktury transportowej w BGK Izabela Klajnberg, cytowana w komunikacie.
KFD działa w BGK od stycznia 2004 r. Środki z opłaty paliwowej, wnoszonej przez producentów i importerów paliw silnikowych to jedno z podstawowych, stałych źródeł zasilania funduszu. Ważnymi źródłami zasilania KFD są wpływy z opłat za przejazd, środki unijne, a także finansowanie zewnętrzne pozyskiwane przez BGK w formie kredytów zaciąganych głównie w Europejskim Banku Inwestycyjnym (EBI) oraz obligacji emitowanych zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.
BGK to państwowy bank rozwoju, który inicjuje i realizuje programy służące wzrostowi ekonomicznemu Polski, współpracując ze wszystkimi instytucjami rozwoju jak PFR, KUKE, PAIH, PARP i ARP. BGK rozwija systemy poręczeń i gwarancji, mające na celu pobudzanie przedsiębiorczości. Jednym z ważnych zadań banku jest również wspieranie ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw. BGK zarządza programami europejskimi i dystrybuuje środki unijne w skali krajowej i regionalnej. Angażuje się w programy służące poprawie sytuacji na rynku mieszkaniowym i dostępu Polaków do mieszkań.