Zysk operacyjny wyniósł 3,39 mln zł wobec 0,12 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 11,98 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 4,93 mln zł rok wcześniej.
"Emitent w II kwartale 2020 r. wykazuje znaczny wzrost przychodów ze sprzedaży. Wzrost ten jest związany z utrzymywaniem się wysokiego poziomu sprzedaży poszczególnych gier emitenta oraz realizacją umowy z globalnym wydawcą, dotyczącej produkcji gry, w oparciu o jeden z brandów posiadanych przez wydawcę, w ramach to której spółka otrzymuje m in. wynagrodzenie typu 'advance'. Wzrost przychodów oraz równocześnie stosunkowo mniejszy wzrost kosztów operacyjnych, pozwoliły emitentowi osiągnąć prawie 3,6 mln zł zysku ze sprzedaży. Dodatkowo spółka zrealizowała w II kwartale 2020 r. zysk na sprzedaży akcji spółki powiązanej Draw Distance S.A. w wysokości ponad 3,15 mln zł. Transakcja umożliwiła pozyskanie inwestorów, którzy są zainteresowani dynamicznym rozwojem te spółki" - czytamy w komentarzu do wyników.
W I poł. 2020 r. spółka miała 8,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 1,15 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 20,59 mln zł w porównaniu z 10,79 mln zł rok wcześniej.
"Zgodnie z aktualną na dzień publikacji niniejszego raportu oceną, emitent spodziewa się, że skutki koronawirusa COVID-19 będą miały wpływ na działalność i wyniki grupy. W II kwartale 2020 r. emitent zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży, zatem pandemia nie miała dotychczas negatywnego przełożenia na obraz wyników finansowych" - czytamy dalej.
"Możemy przypuszczać, że zachowania konsumentów, w szczególności okoliczność pozostawanie w domu, w sektorze gier zwiększają potencjalnie zainteresowanie naszymi produktami, tym bardziej że realizowany gatunek (horror psychologiczny) pomaga oswajać się graczom z nieznanym. Trudno jednak na dzień publikacji raportu przewidzieć, czy ten trend będzie się utrzymywał w dłuższej perspektywie czasu, biorąc pod uwagę również takie aspekty, jak możliwe trudności finansowe konsumentów. Zarząd emitenta z pewnością będzie starał się wykorzystywać wszelkie okazje rynkowe" - podkreślono.
Bloober wskazał, że nadchodząca gra "The Medium" jest pierwszym wysokobudżetowym horrorem zaprojektowanym z myślą o konsolach nowej generacji, stanowi też największy dotychczasowy projekt spółki.
"The Medium jest największą światową produkcją z gatunku psychological horror, która ukaże się w tym roku. Dotychczasowe efekty prac wzbudziły uznanie branży i umocniły naszą pozycję na rynku. Rezultaty widzimy już teraz, chociażby w postaci podpisanej niedawno umowy z Epic Games w zakresie niestandardowej licencji na użycie Unreal Engine. Nie zwalniamy jednak kroku i liczymy, że w najbliższych tygodniach będziemy mogli poinformować o kolejnych sukcesach negocjacyjnych" - powiedział prezes Bloober Team Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2020 r. wyniósł 6,93 mln zł wobec 1,19 mln zł zysku rok wcześniej.
Bloober Team to niezależny producent gier wideo, założony w 2008 r. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r.