Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Booksy i Versum sfinalizowali fuzję spółek

0
Podziel się:

Warszawa, 14.12.2020 (ISBnews) - Booksy i Versum, liderzy rozwiązań dla salonów urody, sfinalizowali fuzję spółek. Tym samym powstaje największa na świecie platforma dla branży hair&beauty, z której korzysta blisko 13 mln użytkowników, podano w komunikacie.

Booksy i Versum sfinalizowali fuzję spółek

"Konkurujące dotąd Booksy i Versum - do którego należy portal rezerwacyjny Moment.pl, podjęły decyzję o połączeniu spółek i dalszej współpracy pod wspólną marką Booksy. Obecnie jest ona najchętniej wybieraną aplikacją do rezerwacji na świecie w App Store i Google Store. W wyniku fuzji w Polsce powstał globalny lider oprogramowania do zarządzania salonami i największy na świecie marketplace dla branży hair&beauty. Tylko w przyszłym roku obsłuży blisko 100 mln wizyt o wartości ponad 10 mld zł" - czytamy w komunikacie.

"Motywem decyzji była chęć szybszego zwiększenia skali, przewag konkurencyjnych na globalnym rynku i zapewnienia sobie pozycji niekwestionowanego lidera, jeśli chodzi o marketplace dla branży hair&beauty" - skomentowali Stefan Batory i Sebastian Maśka - założyciele Booksy i Versum, cytowani w komunikacie.

W następstwie fuzji do zarządu Booksy dołączą założyciele Versum - Sebastian Maśka i Paweł Kantyka. Będą odpowiadać za rozwój nowych rynków i produktu do zarządzania salonami. Połączone zespoły będą liczyły blisko 500 osób i będą razem pracowały nad rozwojem produktu i oferty.

Wartość rynku usług hair&beauty w samej Polsce szacuje się na blisko 60 mld zł. Działa tu ponad 130 tys. salonów urody - fryzjerów i kosmetyczek, SPA, gabinetów medycyny estetycznej, odnowy biologicznej, masażu tatuażu i wielu innych. Większość z nich to małe i średnie firmy, zatrudniające od 1-10 pracowników.

Booksy to polski startup założony w 2013 r. z siedzibą w San Francisco, oferujący platformę do rezerwacji wizyt online dla użytkowników i program do rozwijania biznesu dla usługodawców. Dzięki aplikacji i stronie Booksy.com użytkownicy m.in. Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce mogą rezerwować wizyty online u swoich ulubionych fryzjerów, barberów i kosmetyczek, a od niedawna także w nowych kategoriach, utworzonych na rynku polskim, jak finanse czy telekomunikacja, podano w materiale.

Dotąd, w obie firmy zainwestowali m.in. Open Ocean, Piton, Zach Coelius, Inovo, RTA Ventures, Manta Ray oraz inwestorzy, m.in. Przemysław Gacek i Maciej Noga z Pracuj.pl.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)