"Na podstawie przeprowadzonych testów na utratę wartości, zarząd podjął decyzję o dokonaniu odpisów aktualizujących 5 gier - "Mighty Heroes", "Carnage: Battle Arena", "Tiny Tomb: Dungeon Explorer", "Idle Microchip Factory", "Bridge Builder Adventure" - w łącznej wysokości 1,5 mln zł (w tym 1,4 mln zł w jednostkowym sprawozdaniu finansowym). Odpisy spowodowane były niższymi od zakładanych wynikami osiąganymi przez powyższe tytuły, które w ocenie zarządu mają ograniczone możliwości poprawy w przyszłości" - czytamy w komunikacie
Zarząd dokonał ponadto oceny projektów w pipelinie produkcyjnym pod kątem ich potencjału monetyzacyjnego oraz poziomu nakładów niezbędnych do zakończenia prac.
"Dążąc do optymalizacji wykorzystania posiadanych zasobów i kompetencji, zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad pięcioma projektami na różnym etapie zaawansowania prac (gry z gatunku Match - 3, "Hidden Object", "Casino", "Strategy" oraz narzędzie marketingowe do promocji gier) i rozpoznaniu odpisów aktualizujących na pełną wartość w/w aktywów, w łącznej wysokości 3,6 mln zł (w tym 2,3 mln zł w jednostkowym sprawozdaniu finansowym)" - czytamy także.
Dodatkowo, częściowy odpis aktualizujący został rozpoznany na nakładach dotyczących gry "John Doe", realizowanej przy współpracy z jednym z głównych studiów filmowych w Stanach Zjednoczonych.
"Po konsultacjach z zewnętrznym partnerem zarząd podjął decyzję o zmianie w koncepcji projektu gry, która obejmie głównie elementy game design oraz zmianę stylu graficznego. W związku z powyższym projekt ten został objęty częściowym odpisem aktualizacyjnym w łącznej wysokości 0,7 mln zł (w tym 0,2 mln zł w jednostkowym sprawozdaniu finansowym), obejmującym nakłady dotyczące kodu oraz designu wytworzonego już systemu walki, jak również części stworzonych elementów grafiki 2d i 3d. Prace nad grą zostały wstrzymane do czasu wypracowania docelowego porozumienia z partnerem, w zakresie wymienionych powyżej elementów gry" - czytamy także.
Zaniechanie bądź wstrzymanie prac nad powyższymi projektami, związane jest z aktualizacją strategii grupy oraz alokacją posiadanych zasobów do projektów o największym potencjale przychodowym. W ocenie zarządu pozwoli to na kontynuowanie wzrostu przychodów i dalszą poprawę wyników finansowych grupy, podano także.
Zarząd zwraca uwagę, iż odpisy aktualizujące mają charakter niepieniężny, podkreślono w materiale.
Jednocześnie spółka zastrzegła, że powyżej kwoty odpisów aktualizujących nie są ostateczne.
BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.