Zysk operacyjny wyniósł 0,53 mln zł wobec 0,13 mln zł straty rok wcześniej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,3 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 5,38 mln zł rok wcześniej.
"Na wzrost sprzedaży wpływ miały zwiększone działania marketingowe w zakresie ekologicznych marek oraz pozyskanie nowych, dużych
klientów. W tym okresie spółka również poprawiła wyniki finansowe i rentowność na każdym poziomie działalności" - czytamy w komunikacie.
"Wypracowane wyniki za drugi kwartał potwierdzają, że konsekwentna strategia budowy silnych marek, za którymi stoi cała filozofia produkcji oraz koncentracja na eko-konsumenta to dobry kierunek, który zapewnia dynamiczny rozwój firmy i przynosi powoli efekty finansowe. Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem skali naszego działania, a w drodze są już nowe kontrakty z zagranicznymi odbiorcami" - powiedział wiceprezes Boruta-Zachem Marcin Pawlikowski, cytowany w komunikacie.
W I poł. 2019 r. spółka miała 12,88 tys. zł zysku netto w porównaniu z 0,94 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 14,18 mln zł w porównaniu z 10,73 mln zł rok wcześniej.
"Spółka obecnie koncentruje się na poszerzaniu współpracy z sieciami handlowymi i drogeryjnymi. W czerwcu firma sfinalizowała umowę z siecią Rossmann, jedną z największych sieci drogeryjnych w Polsce. Dzięki umowie naturalne produkty firmy trafiły na półki do 800 placówek tej sieci na terenie kraju. Jednocześnie w drugim kwartale spółka rozszerzyła liczbę indeksów dostarczanych do sieci drogeryjnych Hebe i Super Pharm. Laboratorium Naturella rozpoczęło również współpracę z lokalną siecią drogerii Koliber - obecnie sieć ma pod swoimi skrzydłami 130 drogerii" - wymieniono w komunikacie.
Dodatkowo firma w drugim kwartale podpisała nowe umowy z sieciami handlowymi Auchan i Tesco. Poza rozszerzeniem współpracy z sieciami działającymi na polskim rynku, prowadzone są również zaawansowane rozmowy z zagranicznymi partnerami. Spółka w ostatnim czasie wystawiała produkty OnlyBio i OnlyEco na targach Beautyworld Middle East w Dubaju oraz Cosmoprof North America w Las Vegas.
Dzięki takim inicjatywom firma zwiększa swoją rozpoznawalność i nawiązuje relacje biznesowe. Obecnie na bardzo zaawansowanym etapie są negocjacje dystrybucyjne z partnerem z Kanady i USA. Produkty spółki są już dostępne na wielu rynkach zagranicznych, podano także.
"Koncentracja na rozwijanej gałęzi eko-biznesu i zaangażowanie w działania mające na celu wsparcie rozpoznawalności marek w Polsce i na świecie to czynniki, które w ocenie zarządu powinny przynieść wymierne efekty w postaci znaczącej dynamiki wzrostu przychodów w kolejnych okresach"- zaznaczono również.
Boruta-Zachem jest firmą produkcyjną, działającą w branży chemicznej, skupioną w trzech głównych obszarach: produkcji barwników i pigmentów, produkcji biosurfaktantów wykorzystywanych w branży chemicznej i kosmetycznej oraz badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań chemicznych. Od 2014 r. jest spółką notowaną na rynku NewConnect. W 2018 r. miała 24,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.