Działalność eksportowa firmy jest realizowana przy wsparciu środków z unijnego programu Go To Brand, który rozpoczął się w listopadzie 2018. Aktualnie kosmetyki OnlyBio są dostępne w Czechach, Francji Hiszpanii, Finlandii, Norwegii i Łotwie.
"W eksporcie tkwi duży potencjał sprzedażowy, dlatego zdecydowaliśmy się na rozwój tego kierunku sprzedaży. Europejska mapa dystrybucji sukcesywnie się powiększa, poszukujemy też możliwości współpracy z krajami z poza naszego kontynentu. Obecnie dystrybuujemy nasze produkty do Tajwanu, trwają również negocjacje umów z klientami Chin (z Honkongu) oraz z krajów arabskich" - powiedziała prezes Laboratorium Naturella Ewa Wójcikowska w rozmowie z ISBnews.
Firma zapowiedziała też długoterminową kampanię promocyjno-edukacyjną w mediach tradycyjnych i Internecie. Jej start zaplanowany jest jeszcze w tym kwartale i w ocenie spółki powinien przełożyć się na wzrost skali działalności w III i IV kwartale.
Wsparcie finansowe przedsięwzięcia zadeklarował Boruta Zachem, właściciel 100% udziałów Laboratorium Naturella.
"W zeszłym miesiącu z sukcesem zakończyliśmy prywatną emisję akcji serii D. Środki pozyskane od inwestorów częściowo zostaną przeznaczone na zwiększenie inwestycji w marketing" - zapowiedział wiceprezes Boruta Zachem Marcin Pawlikowski.
Boruta Zachem podkreśla, że poprawił wyniki finansowe za I kwartał 2019 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 5,89 mln zł i były wyższe o ponad 10% niż w roku ubiegłym (5,35 mln zł w I kwartale 2018 r.). Strata na poziomie netto wyniosła 0,43 mln zł i była prawie dwukrotnie niższa niż w I kwartale poprzedniego roku.
Laboratorium Naturella, które od stycznia 2019 r. wchodzi w skład Grupy Boruta-Zachem, produkuje naturalne kosmetyki i środki czystości pod markami OnlyBio i OnlyEco, wytwarzane z biosurfaktyny i lewanu, powstających w zakładzie Boruty-Zachem w Bydgoszczy.
Boruta-Zachem jest firmą produkcyjną, działającą w branży chemicznej, skupioną w trzech głównych obszarach: produkcji barwników i pigmentów, produkcji biosurfaktantów wykorzystywanych w branży chemicznej i kosmetycznej oraz badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań chemicznych. Od 2014 r. jest spółką notowaną na rynku NewConnect. W 2018 r. miała 24,4 mln zł przychodów ze sprzedaży.