Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Borys z PFR: Wypłata 900 mln zł pożyczki dla PLL LOT - do końca roku

1
Podziel się:

Zawarcie umowy pożyczki pomiędzy Polskim Funduszem Rozwoju (PFR) a Polskimi Liniami Lotniczymi LOT (PLL LOT) planowane jest jeszcze w tym tygodniu, poinformował prezes PFR Paweł Borys. Grupa PFR przeprowadzi w środę emisję obligacji 7-letnich na kwotę 900 mln zł na I transzę pożyczki. 

Borys z PFR: Wypłata 900 mln zł pożyczki dla PLL LOT - do końca roku
(Flickr)

"Zawarcie umowy pożyczki pomiędzy @Grupa_PFR i @LOTPLAirlines planowane jest jeszcze w tym tygodniu. Wypłata pierwszej transzy 900 mln zł do końca roku. Jutro jako @Grupa_PFR przeprowadzimy emisje obligacji 7-letnich na kwotę 900 mln zł na ten cel" - napisał Borys na Twitterze.

Pożyczka to część pakietu pomocowego dla przewoźnika.

LOT poinformował dziś, że Komisja Europejska (KE) i Rada Ministrów zaakceptowały dla niego pakiet pomocowy w wysokości 2,9 mld zł. Składa się on z pożyczki w kwocie 1,8 mld zł oraz podwyższenia kapitału zakładowego o 1,1 mld zł.

Polskie Linie Lotnicze LOT miały ponad 10 mln pasażerów w 2019 r. Przychody ze sprzedaży w 2019 r. wzrosły o ponad 1 mld zł r/r do 7,37 mld zł. Jedynym udziałowcem PLL LOT jest Polska Grupa Lotnicza.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Marek
4 lata temu
Definicja pożyczki oznacza, że ktoś (w tym przypadku LOT) powinien tę kasę potem oddać. Tutaj nie ma żadnej wątpliwości, że LOT tego nigdy nie odda, tak samo jak nie oddał miliardów, które od lat są w niego pompowane. Tylko po to aby Morawiecki mógł głosić, że mamy narodowego przewoźnika. Który w praktyce od zawsze jest bankrutem i nigdy nie zarabiał na siebie (niezależnie od tego co usłyszycie w Wiadomościach).
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Marek
4 lata temu
Definicja pożyczki oznacza, że ktoś (w tym przypadku LOT) powinien tę kasę potem oddać. Tutaj nie ma żadnej wątpliwości, że LOT tego nigdy nie odda, tak samo jak nie oddał miliardów, które od lat są w niego pompowane. Tylko po to aby Morawiecki mógł głosić, że mamy narodowego przewoźnika. Który w praktyce od zawsze jest bankrutem i nigdy nie zarabiał na siebie (niezależnie od tego co usłyszycie w Wiadomościach).