Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Borys: Złożono ok. 12 tys. odwołań od decyzji PFR dot. subwencji dla mikro i MŚP

2
Podziel się:

Mikro, małe i średnie firmy złożyły około 12 tys. odwołań od decyzji Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) dotyczącej subwencji w ramach tarczy finansowej, poinformował prezes PFR Paweł Borys. Po rozpatrzeniu odwołań, łączna kwota subwencji udzielonych tej grupie firm może się zwiększyć o 1 mld zł.

Borys: Złożono ok. 12 tys. odwołań od decyzji PFR dot. subwencji dla mikro i MŚP
(money.pl)

"Mamy 12 tys. złożonych odwołań. To jest około 3-4% [wszystkich złożonych wniosków - ISBnews]" - powiedział Borys podczas konferencji prasowej. Zaznaczył, że aż 89% wszystkich wniosków było pozytywnie rozpatrzonych.

"Zakładamy, że nie wszystkie 12 tys. odwołań rozpatrzymy pozytywnie" - dodał Borys, pytany o jaką kwotę może zwiększyć się łączna kwota subwencji w ramach tarczy finansowej dla miko, małych i średnich firm.

PFR podał, że najczęstsze powody odwołań dotyczyły w ostatnich miesiącach kwestii rozliczeń z ZUS-em, ustalania wielkości zatrudnienia, rozliczeń z urzędami skarbowymi, a także kwestii dotyczących np. przekształceń firm czy omyłkowego podania wnioskowanej kwoty.

"Zakładamy, że w III kwartale po rozpatrzeniu wszystkich odwołań kwota wypłaconych środków może się zwiększyć o do 61,5 mld zł czyli ok 1 mld zł" - dodał.

Subwencje w ramach tarczy finansowej otrzymało ponad 345,5 tys. mikro, małych i średnich firm, na konta których za pośrednictwem banków wypłacono 60,5 mld zł. Beneficjentami programów zostało 89% firm, które złożyły wnioski. Do mikrofirm trafiło ok. 18,7 mld zł, natomiast do małych i średnich - 41,8 mld zł.

Przyjmowanie nowych wniosków zakończono 31 lipca. Przedsiębiorcy, którzy otrzymali odpowiedź odmowną, będą mieli możliwość złożenia odwołań za pomocą formularzy online w swoich bankach do 30 września 2020 r.

Z kolei dla wniosków złożonych do 31 lipca firmy mogą składać w swoich bankach reklamacje w procesie wyjaśniającym do 14 sierpnia 2020 r. Reklamacje do odwołań składanych do 30 września można składać natomiast w banku do 16 października 2020. Cały proces składania reklamacji do banków kończy się zatem w tej dacie. PFR będzie również przez kolejne miesiące weryfikował prawidłowość wniosków o dofinansowanie złożonych przez firmy, a za rok weryfikował spełnienie warunków umorzenia części subwencji.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Krolzalamalre...
4 lata temu
Niestety w systemie PFR jest dużo usterek, które nie radą sobie z odpowiednią, zgodną z prawdą weryfikacją beneficjentów. Była możliwość składania reklamacji z załączeniem dokumentów źródłowych, jednak odpowiedzią PFR na te reklamacje jest możliwość składania wniosku raz jeszcze. Niestety okazuje się, że mimo zapewnienia przez PFR, że te usterki zostały usunięte te błędy cały czas wyskakują i wnioski po kilku miesiącach czekania na reklamację ponownie są odrzucane z powodów, które nie są tożsame ze stanem faktycznym i z tych samych powodów, co przed składaniem reklamacji. Niestety w PFR nie można się skontaktować z konsultantem, tylko z infolinią, która nigdy nie potrafi lub nie może ze względu na odgórne zlecania udzielić odpowiedzi w konkretnej sprawie.
Pracodawca
4 lata temu
Ciekawe. W moim przypadku błędnie wypełniony wniosek którego nie można poprawić.Nie rozumiem jak nie można skorygować pomyłki przy wypełnianiu.?/wydane zaświadczenie z ZUS potwierdzające ilość zatrudnionych pracowników. Po złożeniu wniosku o GRANT nic innego nie pozostaje tylko płakać i zwolnić pracowników. Pozdrawiam
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Krolzalamalre...
4 lata temu
Niestety w systemie PFR jest dużo usterek, które nie radą sobie z odpowiednią, zgodną z prawdą weryfikacją beneficjentów. Była możliwość składania reklamacji z załączeniem dokumentów źródłowych, jednak odpowiedzią PFR na te reklamacje jest możliwość składania wniosku raz jeszcze. Niestety okazuje się, że mimo zapewnienia przez PFR, że te usterki zostały usunięte te błędy cały czas wyskakują i wnioski po kilku miesiącach czekania na reklamację ponownie są odrzucane z powodów, które nie są tożsame ze stanem faktycznym i z tych samych powodów, co przed składaniem reklamacji. Niestety w PFR nie można się skontaktować z konsultantem, tylko z infolinią, która nigdy nie potrafi lub nie może ze względu na odgórne zlecania udzielić odpowiedzi w konkretnej sprawie.
Pracodawca
4 lata temu
Ciekawe. W moim przypadku błędnie wypełniony wniosek którego nie można poprawić.Nie rozumiem jak nie można skorygować pomyłki przy wypełnianiu.?/wydane zaświadczenie z ZUS potwierdzające ilość zatrudnionych pracowników. Po złożeniu wniosku o GRANT nic innego nie pozostaje tylko płakać i zwolnić pracowników. Pozdrawiam