"W 2019 roku powiększyliśmy naszą sieć o kolejne 35 stacji, jest to 12 nowo wybudowanych obiektów, 13 stacji przejętych od sieci Arge oraz 10 nowych stacji partnerskich" - powiedziała dyrektor generalna działu BP Retail w Polsce Barbara Wiążewska, w filmie podsumowującym 2019 rok, zamieszczonym na stronie BP.
Obecnie ponad 45% ze wszystkich ponad 570 stacji w BP w Polsce to obiekty partnerskie, podano.
"Polska to już trzeci największy rynek paliwowy BP w Europie, na którym cały czas inwestujemy i gdzie tą pozycję umacniamy. Trzecie miejsce w Europie świadczy o tym, że jesteśmy bardzo ważną częścią BP, jesteśmy rynkiem, w który warto inwestować i który przynosi oczekiwane zwroty" - dodał prezes BP w Polsce Bogdan Kucharski.
W 2019 roku powstało także 46 nowych kawiarenek Wild Bean Cafe na stacjach BP.
"Rozszerzyliśmy ofertę naszych sklepów o produkty świeże, dzięki czemu również znacząco zwiększyliśmy obroty w sklepie rok do roku" - powiedziała także Wiążewska.
Na stacjach BP w Polsce uruchomionych zostało także kilka pierwszych punktów ładowania samochodów elektrycznych.
"Jestem przekonany, że takich miejsc będzie przybywać i będziemy odpowiadać na potrzeby naszych klientów" - zapewnił Kucharski.
Koncern BP, który rozpoczął działalność w Polsce w 1991 r., do tej pory zainwestował ponad 5,5 mld zł. Miał 551 stacji paliw na koniec 2018 r., co oznaczało drugą pozycję na rynku.