"Celem tej emisji jest rozbudowanie sieci dystrybucji Browaru Brodacz. Podczas pierwszej emisji zakładaliśmy, że sprzedaż wzrośnie o 40% rok do roku. Dane z października pokazują, że wzrost wolumenu wynosi już 60%. W to chcemy inwestować. Chcemy zorganizować kolejne hurtownie m.in. na Dolnym Śląsku, w Warszawie czy Małopolsce" - powiedział ISBnews Brzostowski.
Browar Brodacz środki z emisji przeznaczy także na wzmacnianie swojej rozpoznawalności przez działania marketingowe.
Zakładana kwota emisji to 2 640 000 zł. Spółka emituje 22 000 akcji (120 zł za jedną akcję) które oferowane są potencjalnym akcjonariuszom w pakietach. Pakiety, oprócz akcji, zawierają także nagrody - od gadżetów przez karty zniżkowe aż po comiesięczne dostawy piwa. Zapisy na akcje trwają do 2 marca 2020 r., o ile spółka wcześniej nie przekroczy zakładanego progu, podała spółka w osobnym materiale.
Spółka nadal chce rozpocząć budowę własnego browaru.
"Na razie Brodacz jest browarem kontraktowym, co oznacza, że posiada receptury, know how i doświadczenie, ale samo warzenie piw zleca innym browarom. Wszystkie podejmowane działania mają doprowadzić do powstania budynku, w którym Brodacz będzie mógł sam warzyć i rozlewać swoje piwa. Jednak by ten plan zrealizować, musi doprowadzić do sytuacji, w której taka budowa będzie ekonomicznie uzasadniona" - czytamy także.
Browar Brodacz w ciągu ostatniego roku prawie podwoił produkcję, powiększył zespół, kupił hurtownię. A wszystko to za sprawą emisji akcji, którą Brodacz przeprowadził, by zwiększyć swoje możliwości.
"Efekt zeszłorocznej akcji nas zaskoczył. Zyskaliśmy ponad 1100 inwestorów i niemal 1 300 000 zł na rozwój. Dzięki tym środkom przede wszystkim kilkukrotnie powiększyliśmy ekipę Brodacza i kupiliśmy hurtownię Chmielove" - dodał Brzostowski, cytowany w komunikacie.
Według Browaru Brodacz, branża piw kraftowych dynamicznie się rozwija. Sprzedaż piw rzemieślniczych w Polsce między czerwcem 2017 a czerwcem 2018 roku wzrosła o 41%.
Browar Brodacz istnieje na ryku od 5 lat. Do tej pory uwarzył ponad 100 różnych piw, a roczna sprzedaż sięgnęła prawie 200 000 litrów.