"Podtrzymujemy cel dwucyfrowego tempa wzrostu przychodów ze sprzedaży w całym 2019 r. przy atrakcyjnej rentowności" - powiedział Baranowski w rozmowie z ISBnews.
W I kwartale 2019 r. spółka wypracowała 63,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 13,8 mln zł EBITDA oraz 8,6 mln zł zysku netto. W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku oznacza to wzrost odpowiednio o 16,2%, 27,8% oraz 34,4%, przypomniał wiceprezes.
"Wyzwaniem pozostają rosnące koszty pracy oraz ceny energii elektrycznej. Problemem jest także ograniczona podaż pracowników. Ceny surowców są stosunkowo stabilne" - ocenił.
Dodał, że w 2019 r. spółka spodziewa się ponadto dodatkowych kosztów w związku z uruchomieniem nowej fabryki.
BSC Drukarnia Opakowań należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Procter&Gamble, McDonald's, Henkel, Avon, Colgate. Posiada dwa wyspecjalizowane zakłady produkcyjne w Poznaniu, w których zatrudnia ponad 400 pracowników. Należy do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc, poprzez inwestora strategicznego - spółkę Colorpack GmbH, która kontroluje 36% akcji. Akcje BSC Drukarni Opakowań od 2011 r. notowane są na GPW. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 222,26 mln zł w 2018 r.
Tomasz Chaberko