"Zgodnie z zapisami listu intencyjnego, BTC Studios zapewni unikalne rozwiązania dla zachodnich twórców branży gamingowej poszukujących możliwości dystrybucji w Chinach i na rynkach Azji Południowo-Wschodniej. Współpraca docelowo będzie dwukierunkowa i umożliwi azjatyckim twórcom gier, producentom, dystrybutorom, właścicielom IP i inwestorom możliwość ekspozycji na rynkach europejskich. Strony uzgodniły, że opracują szczegółowy plan współpracy i podpiszą odpowiednią umowę o współpracy do dnia 6 kwietnia 2021r." - czytamy w komunikacie.
PMG jest zainteresowane zbadaniem i przetestowaniem wraz z BTC Studios możliwości współpracy biznesowej w regionie azjatyckim. Strony uzgodniły, że opracują plan strategiczny, którego celem jest zawarcie ściślejszego porozumienia do dnia 6 kwietnia 2021 r., podano również.
"Rynek chiński to jeden z kluczowych rynków dla gamingu, w tym dla gier mobilnych. Potencjał ludnościowy, rosnąca zasobność oraz sposoby spędzania wolnego czasu sprzyjają rozwojowi cyfrowej rozrywki w Państwie Środka. Dlatego rynek chiński jest łakomym kąskiem dla gamedev-ów z całego świata. Nie jest on jednak otwarty dla wszystkich i bez znajomości chociażby realiów administracyjnych i nierzadko skomplikowanego procesu certyfikacji nie sposób uwolnić pełni jego potencjału. Mamy to szczęście, że budując globalną sieć dystrybucji pod nasze produkcje zyskaliśmy uznanych partnerów, doświadczonych w procesie wprowadzania contentu rozrywkowego na rynek chiński. To znacznie rozszerza nasze możliwości biznesowe, nie tylko w zakresie produkcji własnych gier, ale również aktywności wydawniczej dot. tytułów innych developerów" - powiedział członek zarządu BTC Studios Jarosław Zeisner, cytowany w komunikacie.
BTC Studios (wcześniej Blockchain Lab) to spółka notowana na NewConnect. Współpracuje z międzynarodowymi właścicielami marek rozrywkowych w branży family content. Są to w większości znane IP będące w rękach firm produkujących i publikujących treści family friendly o globalnych zasięgach. BTC Studios tworzy na ich podstawie licencjonowane gry mobilne i wideo.
PMG odpowiadało za chińską dystrybucję wielu znanych tytułów należących do światowych liderów branży rozrywkowej. PMG działa za pośrednictwem większości popularnych platform do dystrybucji treści rozrywkowych w regionie Azji, w tym CCTV - krajowej chińskiej telewizji, platform cyfrowych takich jak Youku, Tencent, Iqiyi, Mango oraz ponad 20 marek IPTV i OTT, czy Alibaba Group.