Wcześniej Budimex informował, że portfel zamówień utrzymał się na wysokim poziomie 10,8 mld zł na koniec 2019 r.
"Wysoki poziom portfela zamówień pozwala na w pełni efektywne wykorzystanie zasobów i zabezpiecza front prac na najbliższe kilka kwartałów. Dodatkowo w poczekalni mamy kontrakty o wartości ponad 3 mld zł" - czytamy w komunikacie.
Spółka podała też, że dzięki selektywnemu podejściu do ofertacji w 2019 r. oraz obserwowanej stabilizacji cen materiałów zauważa oznaki poprawy średniej marży portfela zamówień w obszarze inżynieryjnym oraz budynków. Rentowność segmentu energetyki ciągle pozostaje pod presją kontraktów w Turowie oraz Wilnie, dodano.
"W kolejnych kwartałach możliwe jest spowolnienie tempa ogłaszania przetargów w obszarze drogowym, natomiast portfel zamówień zasilany będzie kontraktami z poczekalni" - ocenia Budimex.
Spółka podała też, że w ostatnim czasie obserwuje bardziej agresywne zachowania konkurencji. "Najtańsze oferty często odbiegają od naszych, rzetelnie skalkulowanych kosztorysów, nawet o 20-30%. Spodziewamy się, że takie zachowania wpłyną destabilizująco na całą branżę oraz odbiją się negatywnie na jakości realizowanych projektów" - czytamy dalej.
Widać za to - według Budimeksu - pierwsze symptomy poprawy na rynku pracy, a braki kadrowe w branży są niższe. Problemem ciągle pozostaje dostępność wykwalifikowanych pracowników z obszaru kolejowego.
"Warunki kontraktowe nie poprawiają się, dlatego konsekwentnie apelujemy o zrównoważenie ryzyk między wykonawcami i zamawiającymi" - zakończono w komentarzu.
Spółka podała dziś wyniki za 2019 r. Sprzedaż osiągnęła poziom 7,57 mld zł i była nieco wyższa niż w roku 2018, m.in. dzięki konsolidacji wyników Grupy FBSerwis. Rentowność zysku brutto Grupy Budimex wyniosła 4,4%. Natomiast w samym IV kwartale rentowność osiągnęła poziom 5,4% m.in. dzięki jednorazowemu efektowi przeszacowania do wartości godziwej wcześniej posiadanego pakietu 49% akcji FBSerwis S.A. (+35 mln zł).
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2019 r. miał 7,57 mld zł skonsolidowanych przychodów.