Na rynku fast foodów w Polsce jest kilku dużych graczy. Jeden z nich robi krok w tył i odpuszcza zaciekłą walkę o klientów. Mowa o sieci Burger King, która z dniem 1 lutego 2022 roku zrezygnowała z rozwoju marki w kilku krajach, w tym w Polsce. Znikną restauracje w Warszawie i innych miastach.
O tym fakcie poinformowała spółka AmRest, która jako franczyzobiorca, zarządza ponad 2,3 tys. różnych restauracji w Europie. Działają m.in. pod logiem KFC, Pizza Hut i właśnie Burger King.
"Burger King Europe GMBH poinformował o rozwiązaniu z dniem 1 lutego 2022 roku umów dotyczących rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii" - czytamy w oficjalnym komunikacie AmRestu.
Burger King zostaje w Polsce
Warto podkreślić, że ta decyzja nie oznacza, iż sieć Burger King zniknie z Polski. Po prostu nie będzie kolejnych restauracji i inwestycji w rozwój.
"AmRest będzie kontynuował prowadzenie 93 restauracji Burger King na wymienionych rynkach, z zachowaniem najlepszych standardów obsługi i jakości, zgodnie z podpisanymi umowami franczyzowymi, które pozostaną w mocy" - podkreślają przedstawiciele spółki.
Czytaj więcej: McDonald’s Polska przekonuje: kanapka wege jest hitem. Kolejna nowość jeszcze w tym roku
Blisko połowa wszystkich restauracji AmRestu z logiem Burger King znajduje się w Polsce. Na koniec trzeciego kwartału 2021 było ich 45. Dla porównania, w Czechach spółka miała ich 28.
Na nowsze statystyki dotyczące liczby restauracji i wyników finansowych trzeba poczekać do końca lutego. Wtedy powinniśmy poznać treść raportu podsumowującego działalność AmRestu w całym 2021 roku.
Inwestorzy zachowują spokój
Firma stara się uspokajać inwestorów giełdowych. Przekonuje, że rozwiązanie umów na rozwój sieci Burger King nie będzie miało znaczącego wpływu na przychody i zyski AmRestu.
Przyniosło to skutek, bo notowania akcji spółki na giełdzie w Warszawie są w środę na podobnym poziomie, co przed publikacją komunikatu.
Notowania akcji AmRestu w tym tygodniu
Współpraca AmRest z Burger King rozpoczęła się w 2007 roku. Za to sama marka powstała w 1954 roku. Jest drugą co wielkości siecią szybkich restauracji z hamburgerami na świecie.
Czytaj więcej: Operator KFC i Pizza Hut podał wyniki. Kurs wystrzelił
AmRest to jeden z największych publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie. Spółka posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. Prowadzi ponad 2 350 restauracji pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog.