Groupe Canal+, główny akcjonariusz posiadający obecnie ok. 51 proc. kapitału zakładowego spółki, nie planuje sprzedaży akcji. Oferta obejmuje natomiast istniejące akcje będące w posiadaniu TVN Media (ok. 32 proc. kapitału zakładowego) oraz Liberty Global Ventures Holding (ok. 17 proc.).
Zakładany dzień debiutu na GPW to 23 listopada. Cena maksymalna akcji została ustalona na 60 zł. Wartość oferty publicznej może wynieść około 1,3 mld zł.
Zapisy od inwestorów detalicznych będą przyjmowane w dniach 4-9 listopada, wynika z prospektu emisyjnego spółki. Do inwestorów indywidualnych ma trafić ok. 10 proc. oferowanych akcji.
Natomiast zapisy od inwestorów instytucjonalnych mają odbyć się w dniach 10-13 listopada, a przydział akcji zaplanowany został najpóźniej na 17 listopada.
TVN Media i Liberty Global zamierzają sprzedać swoje dotychczasowe pakiety akcji i umożliwić spółce pozyskanie nowych długoterminowych inwestorów zarówno z Polski, jak i z innych krajów.
Canal+ Polska jest dostawcą płatnej telewizji i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce, z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. Grupa posiadała na koniec czerwca około 2,7 mln abonentów.
- Spodziewamy się, że wraz z dalszym rozwojem polskiej gospodarki i rosnącym popytem na usługi rozrywkowe wśród gospodarstw domowych rosnąć będzie również zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji z segmentu premium - mówi Edyta Sadowska, Prezes Zarządu CANAL+ Polska.