Na początku roku były tylko luźne zapowiedzi, a w połowie lipca informowaliśmy o tym, że zarząd Canal+ Polska wysłał do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) dokumenty, które otwierają drogę do wejścia na warszawską giełdę. Teraz już wiadomo, że spółka zadebiutuje na GPW.
- Miło mi poinformować o naszych planach wprowadzenia akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie - mówi prezes Canal+ Polska Edyta Sadowska, cytowana w oficjalnym komunikacie.
Może to być jeden z największych debiutów giełdowych od lat. Oczywiście po Allegro, które 12 października "rozbiło bank". Już pierwszego dnia akcje spółki zyskały na wartości ponad 50 proc. i w efekcie jest teraz numerem jeden pod względem kapitalizacji.
O ofercie
Zarząd Canal+ zachęcony sukcesem Allegro liczy na podobnie duże zainteresowanie swoją ofertą, choć będzie ona nieco inna. Nie będzie emisji nowych akcji. Inwestorzy giełdowi będą mogli kupić papiery wyłącznie od dwóch obecnych właścicieli: spółki TVN (należącej do Discovery) oraz spółki Liberty Global.
"TVN Media i Liberty Global zamierzają spieniężyć swoje dotychczasowe pakiety akcji" - czytamy w komunikacie. Mają obecnie odpowiednio 32 proc. i 17 proc. akcji Canal+ Polska. Pozostałe 51 proc. należy do francuskiego Groupe Canal+. Francuzi swoich udziałów nie zamierzają sprzedawać.
Planowana transakcja będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w Polsce, jak również z oferty na rzecz wybranych instytucji z USA.
- Spodziewamy się, że wraz z dalszym rozwojem polskiej gospodarki i rosnącym popytem na usługi rozrywkowe wśród gospodarstw domowych rosnąć będzie również zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji z segmentu premium - przekonuje prezes Sadowska.
Canal+ pokazuje wyniki
- Spółka może zaoferować inwestorom dużą zdolność do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjne możliwości rozwoju, co potwierdzają wyniki Canal+ Polska - podkreśla.
Wskazuje, że w latach 2017-2019 średni wzrost przychodów (CAGR) wyniósł 3,3 proc. Tylko w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży wzrosły do 2 mld 291 mln zł z 2 mld 146 mln zł w roku 2017. Głównie dzięki zwiększeniu bazy klientów, dalszemu zwiększaniu poziomu sprzedaży pakietów segmentu premium i wzrostowi przychodów osiąganych ze sprzedaży prowadzonej przez dystrybutorów hurtowych.
Canal+ Polska jest wiodącym dostawcą płatnej telewizji z segmentu premium i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w naszym kraju. Jego udział w rynku można szacować na 21 proc. Na dzień 30 czerwca firma obsługiwała około 2,7 mln abonentów.
Canal+ Polska zajmuje się również dystrybucją filmów do kin za pośrednictwem spółki Kino Świat, czołowego dystrybutora w Polsce, którego udział w rynku wynosi około 20 proc.