Pieniądze na finansowanie rozwoju nowej spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów. Carbon Studio nie angażuje własnych środków finansowych i zasobów ludzkich w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR, podano.
"Od dłuższego czasu rozważaliśmy utworzenie nowej marki i spółki zależnej, która skoncentruje się na produkcji niskobudżetowych gier dedykowanych wirtualnej rzeczywistości. W ten sposób jasno rozgraniczamy kompetencje między Carbon Studio a Iron VR. Głównym obszarem działalności Carbon Studio jest produkcja dużych tytułów VR typu AAA o wyższych budżetach. Tworzeniem mniejszych i tańszych gier w technologii wirtualnej rzeczywistości zajmie się Iron VR. Nowa spółka to niejako dywersyfikacja dotychczasowej działalności. W dalszym ciągu konsekwentnie pozostajemy wierni VR-owi, w którym widzimy duży potencjał do dalszych dynamicznych wzrostów" - powiedział prezes Carbon Studio Błażej Szaflik, cytowany w komunikacie.
Iron VR zakłada produkcję kilku gier rocznie. Środki na finansowanie rozwoju spółki będą pochodzić od zewnętrznych partnerów.
"Carbon Studio jest właścicielem 60% akcji Iron VR. Warto podkreślić, że w realizację produkcji tworzonych przez Iron VR nie będziemy angażować środków pozyskanych z oferty akcji Carbon Studio ani środków własnych czy zasobów ludzkich. Ten obszar sfinansują zewnętrzni partnerzy, a za produkcję będą odpowiadali nowo zatrudnieni pracownicy" - dodał Szaflik.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii XR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Spółka tworzy wysoko oceniane gry wideo w modelu premium. W celu uzyskania istotnych i trwałych przewag konkurencyjnych w ramach obranej specjalizacji, stale rozszerza know-how z dziedziny tworzenia tytułów XR (wspólna nazwa dla VR i AR). Spółka jest notowana na NewConnect od grudnia 2019 r.