"E-sklep spożywczy Carrefour, który uruchomiliśmy nieco ponad 2 lata temu w stolicy, osiąga obecnie trzycyfrowe wzrosty sprzedaży rok do roku. Tak doskonała dynamika pokazuje, że Polacy są już gotowi kupować produkty spożywcze przez Internet. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi zapowiedziami, kontynuujemy inwestycje w naszą strategię omnikanałową i dalszy rozwój e-zakupów spożywczych w Polsce, których chcemy być liderem. Dzisiaj otwieramy e-sklep spożywczy w Katowicach, a w najbliższych miesiącach planujemy kolejne otwarcie w dużym polskim mieście" - powiedział prezes i dyrektor generalny Carrefour Polska Christophe Rabatel cytowany w komunikacie.
Według danych Euromonitor International, krajowy rynek e-grocery rośnie już w tempie ok. 15-20% rocznie, tj. 1% wartości całej sprzedaży detalicznej, podał Carrefour.
E-sklep spożywczy Carrefour dysponuje tzw. ,,dark store", czyli magazynem spożywczym dedykowanym zakupom internetowym. Dark store w Katowicach ma około 1400m2.
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.