Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

CCC gotowe na wojny cenowe. Liczy na tarczę 3.0 i otwarcie sklepów w niedziele

35
Podziel się:

CCC jest w stanie obniżyć ceny produktów, szczególnie przy wprowadzonych w firmie oszczędnościach. Spółka liczny na kolejną tarczę na czas „post-covidowy”, niższe czynsze w galeriach oraz otwarcie sklepów w niedzielę – powiedzieli przedstawiciele CCC podczas wideokonferencji z dziennikarzami.

CCC planuje zredukować koszty do minimum.
CCC planuje zredukować koszty do minimum.

Aby dostosować się do nowej sytuacji, CCC planuje zredukować koszty do minimum. Obniżenie wymiaru czasu pracy, wprowadzenie postojowego w czasie zamrożenia gospodarki i inne zmiany dotyczące zatrudnienia i wynagrodzeń pozwolą zaoszczędzić 100 mln zł do końca 2020 roku.

Kolejne oszczędności ma przynieść renegocjacja wszystkich umów najmu, a także zamknięcie niektórych sklepów. Producent obuwia ma nadzieję, że koszty funkcjonowania sklepów po otwarciu galerii będą znacząco niższe. Firma planuje też oszczędności w IT, administracji, marketingu i logistyce, które szacowane są na 50-60 mln zł do końca 2020 roku.

CCC pozytywnie ocenia tarczę antykryzysową, z której skorzystało i liczy na dalszą pomoc.

- Jesteśmy spółką bardzo dynamiczną i doceniamy, jak coś dzieje się szybko. Przy takich problemach, przy pracy zdalnej ta tarcza powstała stosunkowo szybko – powiedział Marcin Czyczerski, prezes CCC.

Zobacz także: Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem

Dodał, że wszystkie koszty, z którymi borykała się spółka zostały w tarczy w jakiś sposób uwzględnione, chociaż oczywiście chciałby, alby np. dopłaty do wynagrodzenia były wyższe.

- Jeżeli coś poszło dobrze, to oceniamy to dobrze. To jest ocena tarczy, którą mamy do tej pory. Liczymy na więcej – powiedział Czyczerski.

Dodał, że powinna powstać tarcza 3.0 na czas „post-covidowy”. Sklepy w niedziele powinny być otwarte, przynajmniej przez jakiś czas. Otwarcie sklepów w niedziele pomogłoby rozładować ruch, zakupy byłyby bezpieczniejsze, ale też dałoby szansę na powrót konsumpcji. Prezes dodał, że liczy na niższe czynsze w galeriach oraz dalsze dofinansowanie do wynagrodzeń.

W tym tygodniu w mediach pojawiły się informacje, że galerie handlowe mogą zostać otwarte 18 maja.

- Chcemy, żeby galerie zostały otwarte jak najszybciej się da, ale w sposób bezpieczny. Podczas prezentacji wstępnych wyników na początku kwietnia podawaliśmy, że sklepy powinny ruszyć z początkiem trzeciej dekady maja. Jeżeli tak by się stało, oznacza to, że idziemy zgodnie z naszym scenariuszem bazowym – powiedzieli przedstawiciele spółki.

CCC jest w stanie obniży cenę produktów, szczególnie przy wprowadzonych w spółce oszczędnościach. Producent jest gotowy na ewentualne wojny cenowe.

- Kolekcja jesienna była zamawiana wcześniej. Mamy dobrą relację ceny do jakości i na naszych produktach wychodzą bardzo fajne marże. Mamy duże pole do ewentualnych wojen cenowych, jeżeli takie nastąpią – powiedzieli przedstawiciele CCC.

CCC będzie musiało przesunąć sprzedaż towaru wiosennego. Część butów z kolekcji wiosennej jest całoroczna i sprzedaż tych modeli zostanie przesunięta na sierpień i wrzesień, czyli na „powrót do szkoły”. – Już nie uzależniamy się tak bardzo od pogody. Nasza kolekcja stała się ostatnio bardziej uniwersalna. Mamy więcej butów przejściowych, całorocznych – powiedziano podczas spotkania.

W ostatnim czasie producent obuwia silnie rozwija e-commerce. 21 kwietnia spółka zakończyła proces automatyzacji nowej hali, w wyniku czego, zdolności wysyłkowe e-obuwia i CCC wzrosły trzykrotnie.

Największy problem CCC dotyczy obecnie finansowania. Dlatego spółka zdecydowała się na emisję akcji, z których planuje pozyskać 400-500 mln . Zawarła też umowę z bankami w sprawie kredytów na specjalnych warunkach.

W piątek CCC podało wyniki za I kwartał. Przychody wyniosły 965 mln zł i były o 7 proc. niższe niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Strata netto producenta obuwia wyniosła 340 mln zł.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(35)
WYRÓŻNIONE
Steve
5 lata temu
Prezes Czyczerski razem z właścicielem Miłkiem powinni sami stanąć za ladą w dobie koronawirusa za najniższą krajową.
klient
5 lata temu
Coś nie tak z tym CCC. Obuwie, które kupowałem u nich w galerii kosztowało mniej, niż teraz w sklepie www w czasie pandemii.
Ali
5 lata temu
Buty produkowane w Pakistanie i Indiach a durne pis Państwo dopłaca .Na gruzach tego niby producenta powstało by 1090 małych podmiotów które by płaciły podatki . But zamówiony u polskiego podwykonawcy kosztuje 80 zł firma ccc sprzedaje go za 199.Panstwo wspiera importera nie producenta.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (35)
jacek
5 lata temu
Kredytowali się na wpłatach na zakupy internetowe. Musiałem monitowac kilka razy. zamowienie zrealizowali po 32 dniach od zakupu.
realista
5 lata temu
Mają bardzo dobre buty.
Marc.
5 lata temu
Tak, jak już wcześniej pisałem, komentuje oficjalne wypowiedzi Zarządu CCC. " języczkiem jak smyczkiem " CCC to największy importer obuwia i akcesoriów do Polski. Obecnie zamyka przejęte fabryki obuwie i zewnętrzne szwalnie w Polsce ( GINO ROSSI i w innych miastach w Polsce). Przedstawiciele Zarządu CCC na spotkaniach z polskimi producentami obuwia i szwalniami do których były składane zamówienia, w trakcie rozmowy informował, że przemysł obuwniczy w Polsce przestanie istnieć! Zawsze w trakcie negocjacji z polskimi producentami, z pozycji silniejszego uzgadniali najniższe możliwe ceny za zamówioną produkcję obuwia lub przerób. Dlaczego w obecnym czasie ma taką pomoc od Państwa, czyli od podatników? CCC szuka tak zwanych " frajerów na kajak". #NIE KUPUJCIE BUTÓW CCC. BRAK POKORY, KARMA WRACA!
wsj
5 lata temu
nie takie firmy padały pora się zwija, ale ręce na pkkład
Ona
5 lata temu
Dobra relacja ceny do jakości- to chyba jakiś żart. I jeszcze zawsze problemy z reklamacją obuwia.
...
Następna strona