Grupa CCC ma już 1196 sklepów, w tym ponad połowę za granicą. Jest obecna w 23 krajach. Sprzedaje na powierzchni ponad 674 tys. metrów kwadratowych. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku przełożyło się to na ponad miliard złotych przychodu - wynika ze wstępnych wyników zaprezentowanych przez zarząd spółki.
Oznacza to ogromny progres w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Pierwszy kwartał 2018 roku CCC zakończyło ze sprzedażą na poziomie 659 mln zł. Niestety lepsze statystyki nie przełożyły się na zyski. Co więcej, strata netto powiększyła się ze 116,7 mln zł do 150,9 mln zł.
- Oceniając wyniki finansowe pierwszego kwartału, trzeba mieć na uwadze, że w dużej mierze jest to sezon wyprzedażowy, którego wyniki nie są istotne dla obrazu całego roku - komentuje Marcin Czyczerski, prezes CCC. Warto zauważyć, że to już czwarty rok z rzędu, gdy pierwszy kwartał jest ujemny, a i tak za każdym razem bilans roku jest na plus.
Z raportu wynika, że mocniej rosła sprzedaż CCC w Polsce niż za granicą. Jak tłumaczy firma, duże znaczenie miało w tym przypadku rozszerzenie oferty produktowej, w tym rozpoczęcie sprzedaży obuwia DeeZee oraz markowych butów sportowych.
Coraz istotniejszym źródłem przychodów jest sprzedaż internetowa. Od stycznia do marca w tym kanale CCC sprzedał towar za 289 mln zł, czyli 71 proc. więcej niż rok wcześniej. Za dynamiczny rozwój odpowiada tu głównie serwis eobuwie.pl.
Czytaj więcej: LPP sprzedaje więcej, ale CCC rośnie dużo szybciej. Salony podsumowały pierwszy kwartał
- Kluczowym wydarzeniem pierwszego kwartału było zamknięcie transakcji sprzedaży CCC Germany, co oznacza wyeliminowanie nierentownej części biznesu, oraz podjęcie współpracy z HR Group, której staliśmy się akcjonariuszem - wylicza prezes.
CCC eliminuje nierentowną część biznesu i kontynuuje prace nad optymalizacją działalności. Robi też postępy w integracji i restrukturyzacji przejętej w zeszłym roku sieci KVAG (drugi gracz na rynku szwajcarskim). Jak zapewnia prezes, najważniejszym obecnie zadaniem pozostaje rozwój produktu.
- Świetnie przyjęta przez rynek została nowa kolekcja markowych butów sportowych, bardzo dobrze sprzedają się także produkty marki DeeZee. Właśnie sfinalizowaliśmy przejęcie Gino Rossi, marki która jeszcze bardziej zdywersyfikuje i uatrakcyjni naszą ofertę dla klientów w dalszej części roku. Końca dobiegają prace nad uruchomieniem platformy e-commerce CCC, a pierwsze kroki w branży odzieżowej stawia za pośrednictwem sklepu Modivo Grupa eobuwie.pl - podsumowuje Marcin Czyczerski.
CCC jest jedną z największych detalicznych spółek obuwniczych w Europie Środkowej i jednym z największych producentów obuwia w Europie. Lideruje na krajowym podwórku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl