Zysk brutto ze sprzedaży grupy w IV kw. br. wyniósł 889 mln zł wobec 816 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk na działalności operacyjnej wyniósł odpowiednio: 119 mln zł wobec 149 mln zł rok wcześniej.
"Przychody wyższe r/r o 7%, głównie za sprawą wciąż dynamicznie rosnącego e-commerce (+41%), przy nieznacznym spadku sprzedaży w sieci detalicznej, spowodowanym bardzo niekorzystnymi warunkami pogodowymi (ciepła jesień, brak zimy) - w rezultacie sprzedaż stacjonarna LFL niższa r/r o 9%" - czytamy w komunikacie.
Spółka odnotowała również stale rosnące znaczenie e-commerce w Grupie CCC (ok. 27% przychodów) - wzrost przychodów DeeZee o ponad 100% r/r, wzrost przychodów eobuwie.pl o 38% oraz szybko rosnący e-commerce CCC - blisko 4% sprzedaży w Polsce, podano także.
Marża brutto wzrosła r/r o 0,9 pkt proc., przy konsekwentnie rosnącym udziale markowego obuwia sportowego oraz dalszym rozwoju e-commerce, kompensowanym m.in. mniejszą skalą wyprzedaży wynikającą z optymalizacji poziomu zapasów, wskazano także.
Powierzchnia handlowa CCC wzrosła w IV kw. o 15% r/r, głównie za sprawą rozwoju sieci sklepów własnych (+84 tys. m2 r/r) oraz sieci franczyzowej (+16 tys. m2 r/r).
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.