Przychody CCC w czwartym kwartale 2020 roku wyniosły 1,62 mld zł, szacuje obuwniczy gigant.
W tym okresie działalność producenta obuwia znalazła się pod wpływem drugiej fali pandemii koronawirusa oraz kolejnej lockdownów na wielu rynkach, w tym w Polsce. Mimo to, sprzedaż w czwartym kwartale była nieznacznie (o 2 proc.) wyższa w porównaniu z analogicznym okresem rok temu.
Jak podaje CCC, do końca drugiej dekady października sprzedaż rosła, zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych. Natomiast w listopadzie, przy okazji Black Friday, padł najwyższy w historii dobowy wynik sprzedażowy.
Ograniczeniom w działalności stacjonarnej w czwartym kwartale towarzyszył rozwój segmentu e-commerce. Przychody ze sprzedaży w sieci detalicznej spadły o 35 proc. rok do roku i wyniosły 719 mln zł. Natomiast sprzedaż e-commerce wzrosła w tym czasie o 84 proc. do 846 mln zł. Udział online w sprzedaży grupy CCC wyniósł 52 proc.
Zobacz też: Podatek cukrowy to nie wszystko. Kolejny wraca po 4 latach. Żarty na temat podwyżek niedługo się skończą
"IV kwartał i cały 2020 rok był okresem umacniania i wykorzystania potencjału e-commerce. Pandemia uwidoczniła kluczowe trendy takie jak migracja klientów do świata online, większa wrażliwość cenowa, zmieniająca się rola sklepów, rosnąca sprzedaż butów casualowych i sportowych, a także znaczenie marki i coraz większą rolę komunikacji i bliskiej relacji z klientem” – powiedział Dariusz Miłek, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej CCC
Podsumowanie 2020
W całym 2020 roku całkowite przychody producenta obuwia nieznacznie spadły (o 2,5 proc.) i wyniosły 5,26 mld, z czego 2,46 mld zł to przychody z e-commerce (wzrost o 70 proc. rok do roku).
Głównym silnikiem e-commerce grupy CCC w ubiegłym roku pozostało eobuwie. Sprzedaż eobuwie wzrosła o ponad 50 proc. do 2,2 mld zł. W czwartym kwartale spółka miała 721 mln zł przychodów.
CCC analizuje pozyskanie dla eobuwie nowego inwestora mniejszościowego, który zasiliłby spółkę nowym kapitałem w wysokości ok. 0,5 mld zł. W ramach takiej transakcji nie jest wykluczone zbycie przez CCC niewielkiego pakietu istniejących akcji eobuwie, przy założeniu utrzymania przez grupę pakietu większościowego, który pozwoli na utrzymanie pełnej konsolidacji wyników.
W 2020 roku CCC zamknęło łącznie 80 sklepów. Zmniejszyło też powierzchnię salonów do optymalnego dla niej poziomu 500-800 mkw. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży CCC na koniec 2020 roku wynosiła 693 tys. m kw.
Na koniec grudnia 2020 roku CCC było obecna w 30 krajach – w 22 sprzedaż prowadzona jest w 1060 sklepach stacjonarnych, a w 17 poprzez kanał online. Grupa posiada łącznie 70 platform online w całej Europie: eobuwie. pl, ccc. eu, Modivo, DeeZee, Gino Rossi.