- Duży sukces i szybki rozwój sklepu internetowego ccc.eu w Polsce wskazał nam kierunek dalszego rozwoju za granicą. Dodatkowo analiza rezerwacji w ramach niedawno uruchomionej w Czechach usługi reserve&collect potwierdziła silne zainteresowanie zakupami mobilnymi - wskazuje Jakub Jasiński dyrektor ds. rozwoju omnichannel w CCC.
Tłumaczy, że dotychczas odbiór produktów mógł być realizowany tylko w sklepach. Start ccc.eu w Czechach umożliwi klientom także dostawy do domu.
Czytaj więcej: CCC wycofuje torby foliowe. Wszystko ma być bardziej eko
Czechy są pierwszym zagranicznym rynkiem, na którym uruchomiona została platforma ccc.eu. Grupa planuje także start e-commerce w kolejnych krajach i to już w pierwszym kwartale 2020 roku. Na liście są: Rumunia, Słowacja, Węgry i Austria.
- Czechy to nasz trzeci największy pod względem przychodów, rynek zagraniczny, na którym 15 lat temu pojawiliśmy się z marką CCC. Zgodnie ze strategią całej grupy CCC chcemy rozwijać na nim omnichannelową sprzedaż, ponieważ widzimy gotowość Czechów do korzystania z proponowanych w jej ramach narzędzi - komentuje wiceprezes CCC Karol Półtorak.
Według spółki, liczba dotychczasowych rezerwacji produktów poprzez czeską platformę internetową CCC (ccc.eu/cz) pokazuje potencjał rynku i możliwość zwiększania współczynnika konwersji e-commerce. W 2020 roku planowane jest także udostępnienie aplikacji mobilnej CCC dla użytkowników na rynku czeskim.
W Polsce po niespełna 9 miesiącach od uruchomienia aplikacja zanotowała 1,2 mln pobrań. Polska aplikacja znajduje się także na liście Top10 aplikacji zakupowych w sklepach Google Play i App Store, z wysokimi ocenami użytkowników, odpowiednio 4,6 i 4,7. Została również nagrodzona prestiżową nagrodą Best on Mobile.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl