Trwa sezon publikacji wyników kwartalnych największych polskich firm. Choć oficjalny raport grupy CCC poznamy dopiero 24 listopada, już teraz zarząd zdradził kilka najważniejszych statystyk. Pochwalił się m.in. rekordowymi przychodami.
W okresie od sierpnia do października CCC zanotowało sprzedaż na poziomie 2,1 mld zł. To wynik o 28 proc. lepszy niż w analogicznym okresie poprzedniego, kryzysowego roku. Jak podkreśla zarząd spółki, to najwyższa kwartalna sprzedaż w historii.
Czytaj więcej: Podwyżki cen planuje 71 procent firm. Takiej sytuacji nie było w 11-letniej historii badania
"Osiągnięty wynik to efekt wysokiej sprzedaży kolekcji jesienno-zimowej wszystkich szyldów spółki, w tym udanej akcji Back-to-School. Grupa z sukcesem kontynuowała rozwój sieci HalfPrice w Polsce i zagranicą. Koncept ten odnotował ponad dwukrotnie większe przychody niż kwartał wcześniej" - tłumaczą przedstawiciele spółki.
CCC rozwija sprzedaż online
Pandemia koronawirusa i lockdowny uderzyły w stacjonarną sprzedaż CCC w 2020 roku. Stała się jednocześnie motorem napędowym rozwoju kanału e-commerce. Przez to w tej chwili sprzedaż internetowa stanowi już 45 proc. wszystkich przychodów grupy.
- Nie zatrzymujemy się. Pracujemy nad rozszerzeniem oferty produktowej oraz rozwojem modelu omnichannelowej sprzedaży. Naszą ambicją jest zapewnienie najlepszej oferty wszystkim klientom, niezależnie od miejsca, w którym dokonują zakupu - zapewnia Marcin Czyczerski, prezes CCC.
CCC przyznaje, że z każdej złotówki sprzedanego towaru coraz większa część przekłada się wprost na zyski. "Wysoka dostępność towaru oraz odpowiedzialna polityka cenowa i rabatowa grupy przełożyły się na poprawę marży brutto o 5,3 pkt. proc".
W sprzedaży online CCC wyróżnia się eobuwie.pl. Przychody tej spółki w ostatnim kwartale były wyższe o 44 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Mowa o prawie 700 mln zł.
- Liczba naszych klientów przekroczyła 8 mln i rośnie w dwucyfrowym tempie. W trzecim kwartale wprowadziliśmy dla naszych klientów między innymi takie udogodnienia jak 100 dni na darmowy zwrot w 12 krajach oraz dostęp do esize.me w aplikacji mobilnej na 4 kolejnych rynkach - mówi Damian Zapłata, prezes zarządu eobuwie.pl.
CCC szykuje nowe rozwiązania
Grupa CCC cyfryzuje też sieć stacjonarną i wprowadza innowacyjne rozwiązania łączące kanały online i offline. Po testowym wdrożeniu w około 200 sklepach, spółka rozszerzyła dostępność e-kiosków na blisko 750 punktów w Europie Środkowej.
Co więcej, CCC jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i jedna z pierwszych w Europie wprowadziła płatności odroczone w sklepach stacjonarnych. Dzięki usłudze PayPo, klienci mogą zabrać buty do domu i zapłacić za nie po 30 dniach.
W nadchodzących kwartałach spółka planuje wprowadzić również kolejne rozwiązania. Będzie to m.in. system OMS, który pozwoli na zintegrowanie zapasu sklepowego z zapasem w centralnym magazynie e-commerce. Zwiększy to dostępność produktów oraz usprawni wysyłki zakupów online bezpośrednio ze sklepów.