Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|
aktualizacja

CD Projekt podsumowuje sprzedaż Cyberpunka. Od premiery doszło kilka milionów

6
Podziel się:

Mimo wielu narzekań na błędy techniczne w "Cyberpunk 2077", gracze z całego świata zakupili od premiery blisko 5 mln kopii gry. Dotychczasową sprzedaż CD Projekt podliczył na ponad 13 mln.

CD Projekt podsumowuje sprzedaż Cyberpunka. Od premiery doszło kilka milionów
Mimo fali krytyki, Cyberpunk sprzedał się już w liczbie ponad 13 mln egzemplarzy. (Materiały prasowe)

To miała być premiera roku w świecie gier. O Cyberpunku mówią niemal wszyscy, ale często nie są to dobre opinie. Szczególnie gracze posiadający konsole starszej generacji narzekają na liczne błędy i zarzucają twórcom wydanie nieprzygotowanej gry.

W efekcie na warszawskiej giełdzie od dwóch tygodni widać gigantyczną przecenę akcji CD Projektu. Inwestorzy liczyli na wielki sukces Cyberpunka i idące za tym ogromne zyski ze sprzedaży. Jednak po głosach krytyki mogli mieć co do tego poważne wątpliwości.

Jak więc idzie sprzedaż? CD Projekt poinformował, że gracze na całym świecie kupili ponad 13 mln kopii. To oznacza, że od premiery 10 grudnia doszło około 5 mln. Przypomnijmy, że w przedsprzedaży złożono około 8 mln zamówień na grę.

Zobacz także: Co z cenami żywności w 2021 roku? Ekonomista prognozuje

Najnowsze wyliczenia CD Projekt oparł na raportach cyfrowych platform dystrybucyjnych oraz danych zebranych od dystrybutorów pudełkowych wersji gry na dzień 20 grudnia.

"Powyższa liczba odpowiada szacunkom odnośnie do salda zrealizowanej sprzedaży detalicznej na wszystkich platformach sprzętowych (po uwzględnieniu zwrotów dokonanych przez klientów detalicznych w sklepach fizycznych oraz cyfrowych) tzw. “sell through”, pomniejszonej o liczbę otrzymanych do dnia publikacji niniejszego raportu mailowych zgłoszeń od klientów detalicznych w ramach akcji “Help Me Refund”, otrzymanych bezpośrednio przez spółkę" - czytamy w komunikacie CD Projektu.

Jak najnowsze wyniki sprzedaży mają się do wcześniejszych planów i oczekiwań? W tym tygodniu analitycy Noble Securities obniżyli prognozowaną wielkość sprzedaży gry "Cyberpunk 2077" do 15,5 mln z 18,8 mln egzemplarzy szacowanych jeszcze przed premierą.

Obecne statystyki są więc nieco gorsze, choć nie dużo. A do końca roku zostało jeszcze kilka dni. Nie można wykluczyć, że sprzedaż będzie jednak wyższa. Wydaje się więc, że statystyki przedstawione przez CD Projekt nie są złe.

Eksperci Noble Securities szacują 12-miesięczną sprzedaż na 23,1 mln. Mocno zrewidowali w dół wcześniejsze oceny. Przed premierą liczyli na 27 mln sprzedanych kopii Cyberpunka.

W ocenie brokera, dzięki planowanym poprawkom do gry spółka zachowuje długoterminowe wykorzystanie znacznego potencjału sprzedażowego produktu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(6)
WYRÓŻNIONE
k0m
4 lata temu
konsole konsolami ale jednak większość graczy to użytkownicy PC'ów a tam gra nie ma znaczących błedów i jest fantastyczna. Cyberpunk był robiony głównie pod PC-ty a nie konsole, na których zapewne jak w przypadku Wiedźmina wydadzą poprawki i wszystko będzie cacy. Balon marketingowy był ogromny ale aktualna sytuacja związana z problemami tylko części użytkowników (tej mniejszej dodajmy) wcale nie oznacza że gra jest słaba i że się nie sprzeda tak jak tego oczekiwano.
Johny
4 lata temu
Ale ta gra jest naprawdę dobra nawet na ps4. Po patchu 1.05 gra jest grywalna. Ma jeszcze masę błędów ale ja się bawię świetnie po 15h gry. Dopieszcza ja jeszcze i będzie miodzio. Mają swój świat swój projekt który mogą teraz kontynuować. Będzie git
Wojtek
4 lata temu
A czego oczekujesz od 7letniego sprzętu, który już podczas premiery był przestarzały technologicznie..... Myślałeś , że wsadzisz płytkę z gra do konsoli a grafikę będziesz miał z Peceta????
NAJNOWSZE KOMENTARZE (6)
Gracz
4 lata temu
Gra wcale nie jest tak wybitna na jaką ją kreowali. Fizyka i sztuczna inteligencja są tragiczne i psują poczucie bycia w grze. Niestety ale zamiast zatopić się w tym świecie i w rozgrywce to na każdym kroku przekonujemy się że jest to gra z mnóstwem błędów które rażą w oczy. Klimat niby jest ale... Niestety w moim odczuciu gra nie zachęca. W grach single player bardzo ważne jest dopracowanie w drobnych szczegółach. Tutaj tego brakuje. Zdecydowanie bardziej wiarygodny jest RDR2 gdzie można się zatracić i wsiąknąć na dobre. Tutaj w CP2077 zabrakło technicznego szlifu. Szkoda. Za szybko wydana. Niedopracowana.
Johny
4 lata temu
Ale ta gra jest naprawdę dobra nawet na ps4. Po patchu 1.05 gra jest grywalna. Ma jeszcze masę błędów ale ja się bawię świetnie po 15h gry. Dopieszcza ja jeszcze i będzie miodzio. Mają swój świat swój projekt który mogą teraz kontynuować. Będzie git
informatorIT
4 lata temu
Wiekszosc sprzedazy na PC. I slusznie
k0m
4 lata temu
konsole konsolami ale jednak większość graczy to użytkownicy PC'ów a tam gra nie ma znaczących błedów i jest fantastyczna. Cyberpunk był robiony głównie pod PC-ty a nie konsole, na których zapewne jak w przypadku Wiedźmina wydadzą poprawki i wszystko będzie cacy. Balon marketingowy był ogromny ale aktualna sytuacja związana z problemami tylko części użytkowników (tej mniejszej dodajmy) wcale nie oznacza że gra jest słaba i że się nie sprzeda tak jak tego oczekiwano.
Wojtek
4 lata temu
A czego oczekujesz od 7letniego sprzętu, który już podczas premiery był przestarzały technologicznie..... Myślałeś , że wsadzisz płytkę z gra do konsoli a grafikę będziesz miał z Peceta????