Właściciel serwisu cda.pl wypracował w 2019 roku 9,22 mln zł zysku netto - wynika z opublikowanego we wtorek raportu finansowego spółki. To oznacza spory progres w porównaniu z 2018 rokiem. Zysk niemal się podwoił z 5,39 mln zł odnotowanych rok wcześniej.
Na taki wynik złożyły się prawie 43 mln zł sprzedaży. Przychody były więc o około 15 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Ponad 91 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży subskrypcji usługi CDA Premium, z której korzysta ponad 231 tys. osób.
Czytaj więcej: Polski serwis na "czarnej liście" w USA. CDA się broni
Jednocześnie firma przyznaje, że opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych, które musiała zapłacić, przekroczyły w minionym roku 21 mln zł.
Coraz większą popularność serwis zawdzięcza m.in. zintensyfikowaniu działań pozwalających na zakup dostępu do CDA Premium w sieciach partnerskich: salonikach prasowych, stacjach benzynowych, sieciach sklepów stacjonarnych oraz poprzez kanały internetowe partnerów.
- W 2018 roku dzięki bardzo dobrym wynikom wysoko ustawiliśmy sobie poprzeczkę, a i tak rok 2019 był jeszcze lepszy. Właściwie w każdym obszarze znacząco poprawiliśmy swoje wyniki i osiągnęliśmy kolejne rekordy - podkreśla prezes CDA Jarosław Ćwiek.
Rok 2019 był też wyjątkowy dla firmy, bo zaprezentowała widzom swoją pierwszą samodzielną produkcję: animowany serial satyryczny "Porucznik Kabura" (w styczniu odbyła się premiera drugiego sezonu).
Czytaj więcej: CDA rekomenduje 0,7 zł dywidendy na akcję za 2019 r.
Pod koniec roku spółka odkupiła od 4Fun Media autorskie prawa majątkowe do wszystkich wyprodukowanych do tej pory animowanych filmów "Kapitan Bomba", "Laserowy gniew dzidy" oraz "Kaliber 200 Volt". W wyniku transakcji CDA przejęło blisko 200 animacji, przez fanów "Kapitana Bomby" uznawanych za kultowe.
"W 2020 spółka nadal będzie koncentrowała się na rozwoju usługi CDA Premium oraz na konsekwentnym wzroście zasobów serwisu w obszarze Premium Free (ogólnodostępne treści od zweryfikowanych partnerów i twórców). W najbliższej przyszłości spółka zamierza wdrożyć wiele nowych funkcji ułatwiających korzystanie z aplikacji i serwisu, takich jak lepsze zarządzanie kontem i parametryzacja treści oraz wydzielenie treści dla dzieci wraz z zaawansowanymi mechanizmami kontroli rodzicielskiej" - czytamy w komunikacie.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl