Zysk operacyjny wyniósł 2,39 mln zł wobec 10,13 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 224,73 mln zł w I-II kw. 2019 r. wobec 111,81 mln zł rok wcześniej.
"Grupa wygenerowała zysk na sprzedaży na poziomie 3 587 tys. zł wobec 11 936 tys. zł w I półroczu poprzedniego roku. Wartość zysku dla grupy bez uwzględnienia nowych podmiotów przejętych w 2019 r. wyniosła 10 423 tys. zł, co stanowi spadek o 15%. Zysk operacyjny w I półroczu 2019 wyniósł 2 388 tys. zł (dla Grupy sprzed przejęcia 9 902 tys. zł). W obu przypadkach grupa odnotowała spadek - dla grupy w aktualnym kształcie o 70%, dla grupy bez uwzględnienia przejęć nowych podmiotów w 2019 r. o 15%. Spadek wynika głównie ze wzrostu kursu USD w momencie zakupu towarów oraz wyższych kosztów wynagrodzeń" - czytamy w raporcie.
EBITDA za I półrocze po przejęciach wynosi 16,4 mln zł (12,65 mln zł sprzed przejęć) wobec 12,45 mln zł rok wcześniej. Marża wyniosła 7% po przejęciach (10% sprzed przejęć) wobec 11% rok wcześniej, podano także.
"Marża EBITDA jest niższa w I półroczu 2019 ze względu na przejęcie nowych spółek do Grupy. W najbliższych latach zarząd skupi się na stworzeniu kompleksowej oferty produktów, jak również na optymalizowaniu sieci sklepów, zatrudnienia i ponoszonych kosztów. Zadaniem do realizacji w najbliższym okresie będzie również wyrównanie standardów w zakresie produkcji, logistyki, sieci sklepów i obsługi klienta jak również controllingu. Działania te wedle zamierzeń zarządu mają doprowadzić do poprawienia wyników. W okresie od 01.01 do 30.06.2019 roku większość sprzedaży stanowiła sprzedaż towarów handlowych prowadzona przez Grupę w sieci sklepów własnych oraz agencyjnych, jak również poza granice kraju" - czytamy dalej.
CDRL koncentruje się na integracji i optymalizacji działalności podmiotów wchodzących w skład Grupy od początku 2019 r., podano w komunikacie.
"Wyniki Grupy CDRL po pierwszym półroczu 2019 r., są zgodne z naszymi założeniami i wynikają z prowadzonego procesu optymalizacji Grupy, która jest dużo większa niż jeszcze w ubiegłym roku. Nie obrazują jeszcze pełnego potencjału Grupy, natomiast pierwsze symptomy zmian można zauważyć w wynikach II kwartału, który był istotnie lepszy niż I kwartał" - skomentował prezes Marek Dworczak, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 8,07 mln zł wobec 9,8 mln zł zysku rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r.