"Cieszymy się, że przyjęte kilka miesięcy temu założenia w zakresie strategicznych kierunków rozwoju CFG przynoszą oczekiwane rezultaty. Ostatni kwartał minionego roku zamknęliśmy dodatnim wynikiem i mamy nadzieję, że obecnie realizowane działania przełożą się na jeszcze wyższe zyski spółki w przyszłych okresach. Sukcesywnie nad tym pracujemy, koncentrując się na produkcji własnych gier i jednocześnie pozyskując rentowne produkcje, których chcemy być wydawcą lub co-producentem. Mamy nadzieję, że efekty naszej pracy będziemy mogli zaprezentować już niebawem" - powiedział prezes Piotr Karbowski, cytowany w komunikacie.
W ubiegłym kwartale 2019 roku warszawski producent i wydawca gier podpisał umowę z amerykańskim studiem Running With Scissors, której przedmiotem jest pre-produkcja oraz produkcja nowego tytułu, będąca rozszerzeniem serii gier "Postal". Na mocy zawartej umowy CFG otrzymywać będzie prowizję w wysokości 80% przychodów netto ze sprzedaży do czasu zwrócenia się kosztów produkcji gry, a w późniejszym okresie 50%. Współpraca z międzynarodowym partnerem wpisuje się w przyjętą przez spółkę strategię realizacji projektów na globalną skalę, przypomniano.
"Prowadzimy rozmowy z licznymi zespołami zagranicznymi, z którymi możemy nawiązać współpracę. Decyzje o produkcji kolejnych gier podejmujemy w oparciu o wyniki pre-produkcyjne. Jednocześnie koncentrujemy się na działalności produkcyjnej gier taktycznych i strategicznych oraz wydawniczej, zarówno gier z grupy kapitałowej PlayWay, jak również tytułów spoza grupy. W ramach realizacji założenia o maksymalnym wykorzystaniu aktywów spółki dążymy do odsprzedania niektórych tytułów, o ile będzie to opłacalne ekonomicznie. Obecnie prowadzone rozmowy dotyczą sprzedaży starych IP: 'Hard West' i 'Phantom Doctrine'" - dodał Karbowski.
CreativeForge Games (CFG) to wchodzące w skład grupy kapitałowej PlayWay studio developerskie tworzące własne gry na komputery PC i konsole. Spółka została założona w 2011 roku. Jest notowana na NewConnect od maja 2018 r.