"Najniższą ofertę na kwotę 530 816 290,75 zł. złożył Stecol Corporation, China. Budżet zamawiającego wynosi 540 120 745,71 zł" - czytamy w komunikacie.
Pozostałe oferty były następujące:
- 635 904 714,70 zł, Budimex
- 550 052 418,40 zł, China State Construction Engineering Corporation Limited
- 549 923 534,72 zł, Mostostal Warszawa
- 614 567 897,81 zł, Polaqua
- 651 285 000,00 zł, PORR oraz Unibep
- 539 289 980,92 zł, Intercor
- 584 637 594,30 zł, Strabag
"Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowania zostały ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy - 30%,
- termin realizacji kontraktu - 10%,
- cena - 60%" - czytamy także.
Z zestawienia ofert wynika, że w zakresie kryteriów pozacenowych wykonawcy zadeklarowali się jednakowo.
Wykonawca na realizację zadania będzie miał 36 miesięcy od daty zawarcia umowy (w tym złożenie wniosku o ZRID po 10 miesiącach od daty rozpoczęcia).
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa po nowym śladzie ok. 13 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego, podała Dyrekcja.
"Dla zwiększenia konkurencyjności dajemy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową, czy bitumiczną. To nowe zapisy w dokumentach przetargowych. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę" - czytamy także.
Na A2 na wschód od Warszawy w realizacji jest odcinek w. Lubelska - w. Warszawa Wschód (nazwa robocza Konik, długość 5,6 km), w realizacji w trybie P&B, wykonawca: Polaqua, wartość robót 214,2 mln zł, przypomina GDDKiA.