"Mieszkańcy oraz przedsiębiorcy województwa dolnośląskiego mogą już korzystać z e-usług z zakresu infrastruktury drogowej w regionie. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu (DSDiK) uruchomiła platformę elektronicznych usług publicznych, za pośrednictwem której użytkownicy mogą m.in. złożyć wniosek o zgodę na zajęcie pasa drogowego, wniosek o uzgodnienie lokalizacji, bądź też uzyskać opinię elektronicznych projektów organizacji ruchu drogowego. Tą drogą otrzymają również decyzję administracyjną, podpisaną elektronicznie" - czytamy w komunikacie.
Platforma powstała w ramach projektu "Elektroniczne usługi publiczne Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu". Jego głównym celem było usprawnienie procesów zarządzania infrastrukturą dróg wojewódzkich, poprzez zapewnienie dostępności danych o stanie infrastruktury drogowej. Aby możliwa była realizacja e-usług, konieczne było zapewnienie interoperacyjności systemów informatycznych zarówno na poziomie danych, jak i wykorzystywanego oprogramowania, podano także.
"System został uruchomiony przez firmę informatyczną Comarch, z którą DSDiK podpisała umowę w czerwcu 2019 roku. Kontrakt obejmował wdrożenie elektronicznych usług publicznych, których podstawę miał stanowić system zarządzania infrastrukturą dróg wojewódzkich Dolnego Śląska. System miał zapewniać również elektroniczną komunikację z mieszkańcami oraz współpracującymi z jednostką podmiotami" - czytamy dalej.
"Z tej innowacji skorzystają przede wszystkim mieszkańcy oraz osoby prawne korzystające z dolnośląskiej infrastruktury drogowej. Znacznie sprawniej będzie też przebiegała nasza współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego. Sięganie po zaawansowane technologie informatyczne jest dziś już nieodzowne, jeśli chce się sprostać oczekiwaniom obywateli i zarządzać złożonymi przedsięwzięciami - a do takich niewątpliwie należą prowadzone przez nas projekty - w sposób gwarantujący maksymalną efektywność działania. Przy inwestycjach infrastrukturalnych każde takie usprawnienie przekłada się na optymalizację czasu i kosztu ich realizacji - powiedział dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu Leszek Loch, cytowany w komunikacie.
Wdrożenie systemu trwało 15 miesięcy, a cały projekt kosztował 5 132 128,01 zł. Jego realizacja dofinansowana została ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Comarch specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz integracji zaawansowanych systemów informatycznych, narzędzi programistycznych, narzędzi i infrastruktur sieciowych. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r. Jej skonsolidowane przychody wyniosły 1,44 mld zł w 2019 r.