"Cały rynek sprzedaży opon notuje korektę w tym roku. Póki co, wynosi ona ok. -7%. Zobaczymy, co przyniesie sezonowy szczyt. Nas cieszy, że segment UHP (opony powyżej 17 cali) rośnie o 18% r/r w Polsce, znacznie szybciej niż w UE. Jesteśmy kluczowym graczem na rynku polskim, ale szczególnie koncentrujemy się właśnie na segmencie UHP" - powiedział Wójcik podczas konferencji prasowej.
Dodał, że segment opon do pojazdów ciężarowych w Polsce przeżywa okres niepewności związanych z planami zmian legislacyjnych w UE i Brexitem, które wstrzymują polskie firmy transportowe przed inwestycjami.
Wśród trendów rynkowych, jakie dostrzega jest kontynuacja dynamicznego, wzrostu segmentu UHP, popyt ze strony zakupów opon zimowych związany z zakupem nowego samochodu, czy wzrost segmentu opon wielosezonowych.
"Jako polski oddział koncernu, koncentrujemy się na oponach. Niemniej podkreślamy, że nasza organizacja nie jest tylko firmą oponiarską, ale koncernem automotive współtworzącym nowe trendy w branży. Continental już ma gotowe rozwiązania związane z elektromobilnością i implementacją technologii 5G, które mają przynieść poprawę bezpieczeństwa i wymiany danych, jakie będą generować samochody i ich części, w tym szczególnie opony. Nasze przełomowe technologie, które wejdą w najbliższych latach do samochodów to m.in. układ nowego kokpitu 3D, system bezlusterkowy, dostępny już w opcji dla aut ciężarowych" - zaznaczył generał manager Continental Polska.
Continental to koncern automotive, produkujący opony i dostarczający rozwiązania technologiczne dla branży.