- Dzisiaj podpisana umowa przedwstępna (kupna akcji Torpolu - red.) później będzie procedowana zgodnie z wszelkimi procedurami, tak aby grupa kapitałowa CPK wzbogaciła się o firmę zdolną do realizacji dużych wielobranżowych projektów infrastrukturalnych. Taką spółką jest firma Torpol - powiedział Horała podczas konferencji prasowej. Dodał, że CPK postrzega Torpol jako jednego z liderów polskiego rynku w branży kolejowej.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
CPK chce kupić od TF Silesia 38 proc. akcji Torpolu
Towarzystwo Finansowe Silesia ma 8 728 600 akcji Torpolu, stanowiących 38 proc. ogólnej liczby głosów w spółce. Planowane jest przeprowadzenie przez CPK badania due diligence Torpolu.
Jak poinformowano, zamknięcie transakcji uzależnione jest od standardowych w tego rodzaju transakcjach warunków, w tym uzyskania odpowiednich zgód korporacyjnych, a także uzyskania zgody na koncentrację na zasadach i w trybie określonym w ustawie.
We wtorek o godz. 10:00 papiery Torpolu wyceniono na Giełdzie Papierów Wartościowych na 22,75 zł za sztukę.
Wykonawca dworca Łódź Fabryczna
Torpol zajmuje się kompleksową modernizacją i budową infrastruktury kolejowej, dostosowując jej parametry do wymogów stawianych przez unijne i międzynarodowe przepisy o ruchu kolejowym. Spółka zrealizowała wiele projektów budowy i modernizacji odcinków najważniejszych linii kolejowych, będących krajową częścią paneuropejskich korytarzy transportowych - E20, E30, E65 i E75.
Jako generalny wykonawca konsorcjum Torpol był odpowiedzialny za zaprojektowanie i budowę multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - pierwszej w Polsce oraz trzeciej pod względem skali i specyfiki prac inwestycji kolejowej w Europie.
Centralny Port Komunikacyjny w 2028 roku?
Spółka CPK jest odpowiedzialna za budowę węzła przesiadkowego między Warszawą a Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach projektu pod nazwą "Centralny Port Komunikacyjny" w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3 tys. hektarów ma być wybudowany port lotniczy, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 40 mln pasażerów rocznie. W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz.
CPK ma zostać uruchomiony w 2028 r. wraz z węzłem kolejowym i odcinkiem Kolei Dużych Prędkości Warszawa-Łódź. Reszta inwestycji kolejowych CPK jest zaplanowana do końca 2034 r.