Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Anna Unton
|
aktualizacja

Cyberpunk 2077. Analitycy tną prognozy sprzedaży o jedną piątą

2
Podziel się:

Analitycy obniżają prognozy sprzedaży "Cyberpunka 2077" o około 20 proc., głównie ze względu na problemy z wersją na konsole - wynika z szacunków zebranych przez PAP Biznes.

Cyberpunk 2077. Analitycy tną prognozy sprzedaży o jedną piątą
Analitycy obniżyli prognozy sprzedaży "Cyberpunka 2077" o 20 proc. (Facebook)

Średnia prognoz zakłada sprzedaż 15,1 mln kopii gry w tym roku i 25,4 mln w rok od premiery, wynika z szacunków przesłanych PAP Biznes przez 6 biur maklerskich.

Przed premierą "Cyberpunka 2077" ci sami analitycy oczekiwali, że w grudniu CD Projekt sprzeda średnio ok. 19,2 mln kopii gry, a w rok od debiutu - 31,4 mln egzemplarzy. Nowe szacunki są więc niższe o ok. 20 proc.

Głównym powodem obniżenia prognoz są problemy z wersją gry na konsole poprzedniej generacji, czyli Sony PlayStation 4 oraz Microsoft Xbox One.

Zobacz także: Prezes CD Projekt o kosztach Cyberpunka 2077: większe niż przy Wiedźminie 3

Przed premierą, która miała miejsce 10 grudnia, CD Projekt generalnie nie dzielił się materiałami dotyczącymi wersji na konsole. Recenzenci branżowi wydawali opinie tylko na podstawie wersji na PC.

Po premierze wśród graczy widać spore rozczarowanie wersją na konsole poprzedniej generacji – przede wszystkim słabą grafiką oraz błędami.

W czwartek średnia ocen na Metacritic, serwisie internetowym z recenzjami gier, w dziesięciostopniowej skali wynosi 3,1 pkt dla wersji gry na Sony PlayStation 4 oraz 4,2 pkt. dla wersji na Microsoft Xbox One. Dużo lepiej wypada wersja na PC, dla której średnia ocen to 7,0.

Jak zauważył Konrad Ryczko w rozmowie z money.pl w poniedziałek, rynek konsolowy miał mocno przyczynić się do wyniku. Ponad połowa, a według niektórych szacunków aż 65-70 proc., sprzedaży miała być być bowiem realizowana na konsole (zarówno starej jak i nowej generacji).

W poniedziałek CD Projekt wydał oświadczenie, w którym przeprasza, że nie pokazał przed premierą, jak wygląda wersja "Cyberpunka 2077” na konsole. Producent obiecał też zwrot kosztu niezadowolonym graczom.

Zawirowania po premierze długo wyczekiwanej gry odbiły się też na notowaniach giełdowych CD Projektu. Na trzy dni przed premierą cena akcji wzrosła do rekordowego poziomu 464 zł.

Natomiast w poniedziałek, po tym jak przez weekend gracze wystawili wiele negatywnych ocen, kurs spadł poniżej 240 zł. Potem nastąpiło odbicie - w czwartek na zamknięciu sesji cena akcji wyniosła 309 zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
Sprawi
4 lata temu
Miód dla uszu za poprzednie lata oszukiwania klientów przy zakupie kolekcjonerskich wersji wiedzmina.... tońcie, tońcie
Wojciech
4 lata temu
Wg Steam spy już ponad 10 mln kopii na Steam, do tego (wg mnie) 2-3 na GOG + 2-3 pudełek --> to tylko PC. Czyli 15 mln. Relacja recencji z konsol do PC na metacritic 1:3. Więc jeszcze 5 mln na konsole. Razem lekko 20 mln kopii na dzisiaj, tzn tyle ile było na 2020 w najwyższych prognozach :) I nadal no 1 Steam i GOG
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Wojciech
4 lata temu
Wg Steam spy już ponad 10 mln kopii na Steam, do tego (wg mnie) 2-3 na GOG + 2-3 pudełek --> to tylko PC. Czyli 15 mln. Relacja recencji z konsol do PC na metacritic 1:3. Więc jeszcze 5 mln na konsole. Razem lekko 20 mln kopii na dzisiaj, tzn tyle ile było na 2020 w najwyższych prognozach :) I nadal no 1 Steam i GOG
Sprawi
4 lata temu
Miód dla uszu za poprzednie lata oszukiwania klientów przy zakupie kolekcjonerskich wersji wiedzmina.... tońcie, tońcie