Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|
aktualizacja

Cyberpunk 2077 znajdzie szybko 23 mln nabywców. Nowa prognoza

2
Podziel się:

Biuro maklerskie Noble Securities oszacowało koszty produkcji i marketingu superprodukcji CD Projekt. Wydatek na Cyberpunka 2077 zwróci się bardzo szybko.

Superprodukcja ma dać super dochody
Superprodukcja ma dać super dochody (Materiały prasowe)

- Mój szacunek wskazuje, że sam development (produkcja - red.) CP2077 kosztował do końca drugiego kwartału 2019 ok. 196 mln zł, a do premiery ta kwota może urosnąć do 284 mln zł samej tylko wersji singleplayer (bez możliwości grania jednocześnie z innymi graczami - red.) - podał analityk Noble Securities Kamil Jędrej w raporcie.

Oszacował, że razem z budżetem marketingowym, całkowity koszt gry może przekroczyć 700 mln zł.

- Zakładam sprzedaż 23 mln kopii CP2077 w 2020 roku, co jest wolumenem ok. 10 proc. niższym niż wygenerowany przez RDR2 (Red Dead Redemption 2 - red.) w porównywalnym czasie - szacuje analityk.

Zobacz też: Najnowszy pokaz "Cyberpunk 2077" - nowej gry od twórców "Wiedźmina"

Wynika z tego, że przychody na 2020 rok wyniosą około 2,9 mld zł. Wydatek 700 mln zł zwróci się więc bardzo szybko. Zysk netto dojdzie do około 1,5 mld zł. Dotąd rekordowy był 2015 rok, gdy CD Projekt zarobił na czysto 342 mln zł po premierze trzeciej części Wiedźmina.

- Z punktu widzenia wyceny, znakami zapytania na lata kolejne pozostają: multiplayer CP2077, a także termin premiery kolejnej dużej gry AAA. Moim zdaniem, te produkty mogą pojawić się kolejno w 2021 roku (multiplayer CP2077), a kolejna duża gra AAA dopiero w roku 2023, co już oznacza skrócenie okresu pomiędzy premierami gier AAA z 5 do 3 lat i wciąż nie jest terminem bez ryzyka - czytamy dalej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
ARgwu
5 lata temu
Tylko 10% niższy od RDR2? Nie wiem jak to sobie ekspert policzył ale wydaje się nierealne
asd
5 lata temu
Nie ma najmniejszych szans na 23 mln kopii. Z sekcji jezdnych z tego co pokazali jest drętwo i pusto, pod względem Single w trybie widoku z oczu ciężko stworzyć długą różnorodną grę. Będzie capy-past na masową skalę, za ciężko jest zrobić szczegółowy świat z oczu bohatera, za dużo roboty na obecną chwilę. Dodatkowo grę wydaja na XBOX i PS4 a tu nie będzie cudów pod względem grafiki, wydanie na te konsole jak za rok 1,5 roku wyjdą gry ładniejsze i to wszystkie produkcje będą ładniejsze. Na 99% planują wcisnąć tą grę tuż przed premierą PS5 i XBOX X by ludzie załapali i za 3 miesiące wydać to na nowe konsole i pokazać że gra jest ładna.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
asd
5 lata temu
Nie ma najmniejszych szans na 23 mln kopii. Z sekcji jezdnych z tego co pokazali jest drętwo i pusto, pod względem Single w trybie widoku z oczu ciężko stworzyć długą różnorodną grę. Będzie capy-past na masową skalę, za ciężko jest zrobić szczegółowy świat z oczu bohatera, za dużo roboty na obecną chwilę. Dodatkowo grę wydaja na XBOX i PS4 a tu nie będzie cudów pod względem grafiki, wydanie na te konsole jak za rok 1,5 roku wyjdą gry ładniejsze i to wszystkie produkcje będą ładniejsze. Na 99% planują wcisnąć tą grę tuż przed premierą PS5 i XBOX X by ludzie załapali i za 3 miesiące wydać to na nowe konsole i pokazać że gra jest ładna.
ARgwu
5 lata temu
Tylko 10% niższy od RDR2? Nie wiem jak to sobie ekspert policzył ale wydaje się nierealne