Kurs akcji Cyfrowego Polsatu wyrwał się z trendu spadkowego. Od rana notowania spółki rosną o 4,35 proc. do 12,835 zł, osiągając dzienny szczyt na poziomie 12,94 zł. Jest to kontynuacja odbicia, które rozpoczęło się w ubiegłym tygodniu - w ciągu ostatnich 10 dni akcje podrożały o 4,78 proc.
Wzrost kursu w krótkim terminie jest imponujący, jednak w szerszej perspektywie sytuacja wygląda nieco gorzej. Roczny wykres pokazuje, że notowania znajdują się o 0,89 proc. poniżej poziomów sprzed roku. W międzyczasie kurs wahał się między 9,65 zł a 15,10 zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Świetne wyniki finansowe Grupy
Inwestorzy najpewniej reagują na dane ujawnione w środę. Przychody Grupy Polsat Plus w trzecim kwartale 2024 roku wzrosły o 3,6 proc. rok do roku, osiągając poziom około 3,6 mld zł. Jeszcze lepiej wyglądają pozostałe wskaźniki finansowe. Skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 14,4 proc. do 886 mln zł, a zysk netto wzrósł aż o ponad 144 proc. do 250 mln zł.
Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu mówi, że "w trzecim kwartale firma rozwijała się w każdym segmencie działalności".
- W zasięgu 5G Plusa jest 25 mln osób, 5G Ultra – 16 mln, a nasz internet stacjonarny jest dostępny dla blisko 23 mln osób - mówi.
Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych podkreśla, że "wyniki Grupy coraz mocniej wspiera segment zielonej energii. - Tylko w trzecim kwartale wygenerował 82 mln zł EBITDA - wylicza.
Rosnąca baza klientów i rozwój usług
W porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku Grupa pozyskała 165 tys. nowych użytkowników usług telefonii komórkowej oraz około 80 tys. więcej usług dostępu do internetu. Baza klientów usług multiplay zwiększyła się o około 50 tys. rok do roku.
Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii informuje, że "w trzecim kwartale liczba klientów multiplay wzrosła rok do roku o blisko 50 tys" - Łącznie z ofert multiplay korzysta 2,5 mln osób, czyli 43 proc. wszystkich naszych klientów - dodaje.
Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w trzecim kwartale o 5 proc. rok do roku do 77,2 zł. Wskaźnik odejść klientów B2C obniżył się z 7,5 proc. do 7,2 proc. W segmencie biznesowym (B2B) przychody od klientów zwiększyły się o 4 proc. rok do roku do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.
Grupa intensywnie rozwija także segment mediowy. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w trzecim kwartale średnio 19,4 mln użytkowników miesięcznie, generując 1,8 mld odsłon stron. W październiku Grupa zajęła drugą pozycję w klasyfikacji generalnej portali horyzontalnych.
W obszarze telewizji Grupa utrzymuje stabilną pozycję. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wyniosła 21,7 proc. w trzecim kwartale (6,7 proc. kanału głównego Polsat i 15 proc. kanałów tematycznych). Przychody z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 3 proc. do 297 mln zł.
Rozwija się segment zielonej energii. W trzecim kwartale Grupa wyprodukowała 301 GWh energii ze źródeł odnawialnych, co oznacza wzrost o 57 proc. rok do roku. Na ten wynik składa się 81 GWh energii wiatrowej, 32 GWh ze słońca i 188 GWh z biomasy.
Maciej Stec podkreśla, że "systematycznie uruchamiamy kolejne moce produkcyjne w OZE. Zgodnie z harmonogramem przebiega budowa największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW. W Koninie uruchomiliśmy testową produkcję zielonego wodoru".
Grupa rozwija także sieć stacji wodorowych NESO. Po Warszawie i Rybniku uruchomiono punkty tankowania w Gdańsku i Gdyni. Wkrótce zostaną oddane do użytku stacje we Wrocławiu i Lublinie. Kolejnych pięć powstanie przy drogach sieci TEN-T.
Fabryka autobusów wodorowych w Świdniku zrealizowała już dostawy dla Rybnika (20 sztuk) i Gdańska (10 sztuk). W trakcie realizacji są zamówienia dla Chełma (26 sztuk), Konina (5 sztuk) i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (8 sztuk).