Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Deloitte: 46% firm w Polsce ma strategię wprowadzania automatyzacji

0
Podziel się:

Warszawa, 15.10.2019 (ISBnews) - Ponad połowa polskich przedsiębiorstw nie rozpoczęła jeszcze wdrażania automatyzacji, choć 46% firm posiada strategię wprowadzania inteligentnej automatyzacji dla całego przedsiębiorstwa. Najwięcej, bo 36% deklaruje, że w ich organizacjach pilotażowo pracuje zaledwie od 1 do 10 robotów, wynika z badania firmy doradczej Deloitte "Automation with intelligence". 

Deloitte: 46% firm w Polsce ma strategię wprowadzania automatyzacji

"Te dane zaskakują, ponieważ aż 66% liderów polskich firm uważa, że ich przedsiębiorstwa dysponują zasobami ludzkimi i umiejętnościami pozwalającymi na zwiększanie poziomu automatyzacji. W skali globalnej odpowiedziało tak tylko 46% badanych" - czytamy w komunikacie.

Jednocześnie 46% przedsiębiorstw w Polsce posiada strategię wprowadzania inteligentnej automatyzacji dla całego przedsiębiorstwa.

Z badania Deloitte wynika, że rodzime przedsiębiorstwa zaczynają przełamywać bariery, które utrudniały im wdrażanie automatyzacji na dużą skalę i patrzą na te rozwiązania, jak na proces, który powinien dotyczyć całej organizacji. Zdaniem autorów badania, to krok w dobrą stronę, bo jak szacują eksperci Deloitte, w ciągu trzech lat automatyzacja może zapewnić średnie obniżenie kosztów o 22%, podano także.

Zwiększenie produktywności jest głównym celem aż 73% przedsiębiorstw (zarówno polskich jak i globalnych), które wdrażają strategię inteligentnej automatyzacji. Co ciekawe, połowa ankietowanych z Polski przyznaje, że połączenie automatyzacji procesów RPA ze sztuczną inteligencją (AI) przekroczyło ich oczekiwania dotyczące zwiększenia produktywności, a druga połowa deklaruje, że efekty dotyczące doświadczeń klienta są lepsze niż się spodziewała, wynika z komunikatu.

"Przykładowo, organizacje pilotujące inteligentną automatyzację oczekują, że koszty tej inwestycji zwrócą się w ciągu piętnastu miesięcy. Tymczasem, już po dziewięciu miesiącach odnotowują średni zwrot z inwestycji. Choć widzimy dużą zmianę w podejściu polskich organizacji do inteligentnej automatyzacji, to wciąż jednak redukcja kosztów produkcji jest główną korzyścią, jakiej oczekują przedsiębiorstwa" - powiedział partner, lider obszaru integracji systemów oraz robotyki i inteligentnej automatyzacji w Deloitte Wojciech Sygnowski, cytowany w komunikacie.

Połowa polskich organizacji oczekuje zmniejszenia kosztów o 1-10%, globalnie odpowiedziało tak 40% firm, dodano.

"Nieunikniona jest zmiana sposobu myślenia o automatyzacji. To nie jest zagrożenie dla pracowników. Roboty nie zabiorą nam pracy, choć technologia zmienia sposób, w jaki pracujemy. To znaczy, że rośnie zatrudnienie w rolach, które są najtrudniejsze do zautomatyzowania. Osób z takimi kompetencjami wciąż jest bardzo mało i warto rozwijać w pracownikach takie cechy jak kreatywność, empatia, elastyczność

współpraca, nieszablonowe myślenie, czy umiejętności interpersonalne. Kolejne badania pokazują, że coraz częściej do pracy bardziej będziemy potrzebowali naszych głów i serc, niż rąk. Tę zmianę bardzo poważnie powinni przemyśleć też liderzy i zastanowić się nad wpływem, jaki będzie ona miała na ich pracowników. Trzeba poświęcić dużo więcej uwagi integracji ludzi i maszyn, edukacji oraz nowym rolom, które zostaną dla nich stworzone" - dodał Sygnowski.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)