17 października zarząd Dino Polska zawarł przedwstępną warunkową umowę ze spółką eZebra.pl i jej wspólnikami. W jej wyniku ma nabyć istniejące udziały od założycieli oraz podwyższyć kapitał zakładowy tak, aby docelowo posiadać 75 proc. udziałów w drogerii internetowej.
Umowa przewiduje, że Dino przejmie kontrolę nad sklepem internetowym, jak i spółkami zależnymi, czyli 3BOOM i JTG. Ta druga posiada własny magazyn i świadczy usługi magazynowania i wysyłania towarów.
Kwota transakcji ma wynieść 61 mln zł. Ok. 11,5 mln zł z tej kwoty zasili przejmowaną firmę jako wkład z tytułu objęcia przez Dino nowych udziałów. Pozostała część to zapłata za istniejące udziały, które gigant handlowy odkupi od założycieli sklepu eZebra.pl. "Cena sprzedaży zostanie skorygowania o dług netto i różnicę w kapitale obrotowym eZebra, JTG oraz 3BOOM na dzień zamknięcia" – podaje Dino.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dino czeka na zgodę UOKiK-u
Aby transakcja doszła do skutku, do 31 marca 2024 r. muszą zostać spełnione dwa warunki. Dino Polska wskazuje, że chodzi o:
- uzyskanie zgody od prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na nabycie udziałów;
- uzyskanie przez założycieli zgody banku kredytującego JTG na przeprowadzenie wyżej wymienionej transakcji oraz dokonanie innych czynności wymaganych umowami z tym bankiem.
Ponadto Dino będzie mieć opcję odkupienia pozostałych 25 proc. udziałów w ramach wezwania, które zacznie obowiązywać po upływie pięciu lat i sześciu miesięcy od zawarcia transakcji, która zagwarantuje im 75-proc. udział. Spółka będzie mieć pół roku okienka na sfinalizowanie przyszłego zakupu.
Ponadto założyciele będą mieć możliwość sprzedaży tych udziałów po pięciu latach i dziewięciu miesiącach od daty zawarcia obecnej transakcji sprzedaży udziałów. I oni będą mieć pół roku na dopięcie szczegółów. Obie strony też ustaliły potencjalną cenę zakupu i sprzedaży.
eZebra.pl furtką dla Dino do sprzedaży w sieci
Jak czytamy w komunikacie, eZebra.pl to drogeria internetowa, która "oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii: uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe".
Zamiarem spółki jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce. Założyciele pozostaną w zarządzie eZebra, nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju – informuje Dino.
Potwierdzają się tym samym wcześniejsze doniesienia, iż Dino Polska planuje rozszerzyć swoją działalność o handel w sieci. Jak pisaliśmy w money.pl, pierwotnie firma potwierdziła, że "w wyjątkowych przypadkach może rozważać akwizycję", jednak planuje budować własny e-sklep. Teraz jednak zdecydowała się na przejęcie udziałów w podmiocie funkcjonującym w sektorze e-commerce'u.